در ماه‌های آینده مجددا پذیرای کشتی‌های حامل گندم هستیم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بندر امام خمینی(ره) حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شده است.

در ماه‌های آینده مجددا پذیرای کشتی‌های حامل گندم هستیم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بندر امام خمینی(ره) حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شده است.
امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موجودی کالای اساسی در کشور مطلوب است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بندر امام خمینی(ره) حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شده است.
وی با اشاره به ورود ۲۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در شش ماهه نخست امسال، افزود: میزان واردات کالای استراتژیک گندم از طریق بندر امام خمینی(ره) بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن و سایر کالاهای اساسی از جمله شکر خام، روغن خام و برنج حدود ۴۰۰ هزار تن بوده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: همه این میزان محصولات واردشده از
بندر امام به خوزستان وارد شده است و تلاش می‌شود شاهد افزایش میانگین سرعت عملیات تخلیه و بارگیری این محصولات باشیم.
جهان‌نژادیان گفت: میانگین عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ۶ هزار تن در شبانه‌روز است که با برنامه‌ریزی و تلاش، سرعت این عملیات به ۱۵ هزار تن در شبانه‌روز ارتقا یافت. از این طریق، صرفه‌جویی زمانی و مالی قابل ملاحظه‌ای در شرکت
مادر تخصصی بازرگانی دولتی و همچنین تامین به موقع کالای استراتژیک در سراسر ایران شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه در تامین کالای اساسی گندم جای هیچگونه نگرانی برای موجودی گندم در خوزستان وجود ندارد، گفت: به منظور امنیت غذایی و آسایش هموطنان و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ماه‌های آینده مجددا پذیرای کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و به ویژه گندم خواهیم بود.
جهان‌نژادیان با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تاکنون
بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور به صورت تضمینی خریداری شده است که از این میزان، سهم خرید استان خوزستان بیش از یک میلیون و
۲۰۰ هزار تن است.
وی افزود: با توجه به اینکه نقش و میزان موجودی کالای استراتژیک گندم در کشورها بسیار حائز اهمیت است، مسئولان کشوری درصدد برآمدند نسبت به واردات گندم اقدام کنند و خوشبختانه تاکنون میزان قابل توجهی از طریق بندر
 امام خمینی(ره) وارد و به اقصی نقاط ایران انتقال یافته است.