کونته: باید از پیشرفت تیمم لذت ببرم

سرمربی تیم فوتبال اینتر از پیروزی تیمش مقابل فیورنتینا در هفته دوم سری A ابراز خرسندی کرد و البته از حملات بی‌محابای شاگردانش در این بازی هم گلایه‌ داشت. آنتونیو کونته پس از برد ۴ بر ۳ شب اینتر مقابل فیورنتینا در ورزشگاه سن‌سیرو که اولین برد نراتزوری در اولین بازی‌اش در فصل جدید سری A را در هفته دوم این رقابت‌ها رقم زد، گفت: قطعاً گرفتن سه امتیاز بازی مهم است، اما در عین حال باید کل بازی را ارزیابی کرد، نه فقط این چهار گل را. نکته مثبت این است که ما چهار گل زدیم و کلی موقعیت داشتیم تا گل‌های بیشتر بزنیم. من فکر می‌کنم که دروازه‌بان حریف عملکرد واقعاً خوبی داشت. ما پرتعداد حمله می‌کردیم و به این شکل برای فیورنتینا دردسرساز می‌شدیم، اما گاهی اوقات هم بیش از اندازه در حملات پرتعداد بودیم که این باعث می‌شد از دفاع غافل شویم و فضاهایی خالی پشت سر بازیکنان‌مان به وجود می‌آمد که به فیورنتینا اجازه می‌داد در ضد حملات دروازه‌مان را تهدید کند.


سرمربی تیم فوتبال اینتر از پیروزی تیمش مقابل فیورنتینا در هفته دوم سری A ابراز خرسندی کرد و البته از حملات بی‌محابای شاگردانش در این بازی هم گلایه‌ داشت. آنتونیو کونته پس از برد 4 بر 3 شب اینتر مقابل فیورنتینا در ورزشگاه سن‌سیرو که اولین برد نراتزوری در اولین بازی‌اش در فصل جدید سری A را در هفته دوم این رقابت‌ها رقم زد، گفت: قطعاً گرفتن سه امتیاز بازی مهم است، اما در عین حال باید کل بازی را ارزیابی کرد، نه فقط این چهار گل را. نکته مثبت این است که ما چهار گل زدیم و کلی موقعیت داشتیم تا گل‌های بیشتر بزنیم. من فکر می‌کنم که دروازه‌بان حریف عملکرد واقعاً خوبی داشت. ما پرتعداد حمله می‌کردیم و به این شکل برای فیورنتینا دردسرساز می‌شدیم، اما گاهی اوقات هم بیش از اندازه در حملات پرتعداد بودیم که این باعث می‌شد از دفاع غافل شویم و فضاهایی خالی پشت سر بازیکنان‌مان به وجود می‌آمد که به فیورنتینا اجازه می‌داد در ضد حملات دروازه‌مان را تهدید کند. بازیکنان ما می‌دانند که باید در این زمینه پیشرفت کنند چون داشتن تعادل فاکتور مهمی در بازی فوتبال است. ما هر وقت تعادل بازی‌مان را از دست دادیم تاوانش را هم دادیم. اگرچه حملات‌مان مرا تحت تأثیر قرار داد، اما باید بعد از این حواس‌مان را جمع کنیم که هنگام حمله از دفاع غافل نشویم و همه چیز را به دروازه‌بان‌مان نسپاریم.
کونته در ادامه با اشاره به انتقادات جنجالی‌اش در پایان آخرین بازی اینتر در فصل گذشته که سبب شد خیلی‌‌ها درباره رفتن او از این تیم گمانه‌زنی کنند هم گفت: پس از اولین فصل حضورم در اینتر، من درک کردم که در این تیم بیش از اندازه روی نتایج تمرکز وجود دارد و مردم یادشان رفته که این تیم در میانه یک سفر است. به اعتقاد من نه فقط مقصد که مسیر سفر هم مهم است و حتی باخت‌هایی که در طول این مسیر متحمل می‌شویم هم به ما درس می‌دهند و باعث پیشرفت‌مان می‌شوند. می‌دانم که یک مربی هم باید از این سفر لذت ببرد و در این زمینه باید روی خودم کار کنم، چون گاهی اوقات آنقدر بابت باخت‌ها و ناکامی‌های‌مان عصبانی می‌شویم که یادم می‌روم از آن لذت ببرم.
سرمربی اینتر در پایان تأکید کرد: فکر می‌کنم اینتر فصل گذشته با نایب قهرمانی در سری A با کسب کلی امتیاز و نمایش نکات مثبت، در ایتالیا برای خودش کلی اعتبار کسب کرد. نه تنها در اروپا بلکه در سطح بین‌المللی هم همین اتفاق افتاد. اینتر تیمی است که باید در مراحل پایانی رقابت‌های اروپایی حضور داشته باشد. باید کار کنیم تا این اعتبار حفظ شود و هواداران‌مان لذت ببرند حتی در بازی‌هایی مانند بازی امشب که آنها هرگز از تیم‌شان مأیوس نشدند. بازیکنان من در این بازی عطش‌ و انگیزه‌شان را نشان دادند و به همین دلیل به آنها افتخار می‌کنم.