میز خبر

۰

 

فرماندار رامسر:
۱۷ پروژه زیرساختی در رامسر بهره برداری شده است
فرماندار رامسر گفت: ۱۷ پروژه زیرساختی طی یک سال اخیر در شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش مهر، محمد آزاد  گفت: ۱۷ پروژه زیر ساختی در شهرستان رامسر که جز و مطالبات ۴۰ ساله بوده در یکسال گذشته انجام و مورد
بهره برداری قرار گرفته است.
فرماندار رامسر تصریح کرد: همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی استان مازندران در شهرستان رامسر برگزار، درباره احیای باغ ۳۳ هکتاری و روند ساخت مجتمع فرهنگی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
آزاد با بیان اینکه امیدوارم با رویکرد جدید در شهرداری رامسر بتوانیم جبران روزها و هفته‌های گذشته را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با همراهی شورای شهر و شهردار شاهد اقدامات مؤثر و خوبی در شهرستان رامسر باشیم.

با حضور معاون استاندار ایلام؛
پروژه انتقال آبگرم دهلران کلنگ زنی شد
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: انتقال آبگرم دهلران یکی از مطالبات به حق مردم شهر دهلران بوده که خوشبختانه با حضور جمعی از مسئولان کلنگ زنی شده است.
به گزارش مهر، احمد کرمی در آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آبگرم دهلران اظهار کرد: انتقال آبگرم دهلران یکی از مطالبات به حق مردم شهر دهلران است که خوشبختانه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان کلنگ زنی شد.
وی افزود: در پی سفر استاندار ایلام به شهرستان دهلران یکی از موضوعات و مطالبات مردم بحث انتقال آب گرم دهلران بود که این مهم در شهرستان محقق شده است.
معاون عمرانی استانداری ایلام اظهار داشت: چشمه‌های آبگرم دهلران یک ظرفیت خوب گردشگری است ولی آب این چشمه‌ها خسارت‌های زیادی به تأسیسات شهروندان وارد کرده که طرح مطالعات آن انجام شده است.
وی بیان داشت: طرح هدایت چشمه‌های آبگرم دهلران در دو فاز اجرایی خواهد شد که با انتقال آن به پایین دست برای تأمین حق آبه کشاورزی جنوب شهر دهلران نیز استفاده خواهد شد.
کرمی افزود: با انتقال و هدایت چشمه‌های آبگرم دهلران قطعاً بخش زیادی از مشکلات ناشی از گازهای گوگردی در فضای شهر دهلران بخصوص خسارت‌های ناشی از آن مرتفع خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: برای اجرایی شدن این طرح از منابع مختلفی از جمله سیل استفاده شده و با نگاه مثبت استاندار امسال هم اعتبار خوبی برای ادامه پروژه تخصیص خواهد یافت تا به سرانجام واقعی برسد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوين:
تشکیل هیات اندیشه‌ورز برای بررسی تبعات اجتماعی کرونا در قزوین
قزوين-خردمند
مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از تشکیل هیات اندیشه‌ورز برای بررسی تبعات اجتماعی کرونا در استان خبر داد.
مریم بیدخام در اولین نشست هیات اندیشه ورز استان قزوین که به منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی کرونا در استانداری برگزار شد، افزود:توجه به آثار منفی شیوع کرونا در کشور که آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی مخربی را بر جامعه تحمیل کرده است ضروری بوده و باید مورد توجه اندیشه ورزان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه همزمان با مدیریت پیشگیری و درمان کرونا باید به طور جدی برای کاهش اثرات شیوع این بیماری در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کرد، گفت: در حال حاضر بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا در حال بروز است و در آینده با تبعات جدی ترس در این خصوص مواجه خواهیم شد.
بیدخام با تاکید بر ضرورت آینده نگری و ارایه راهکارهای کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم در پساکرونا به ویژه اقشار آسیب دیده، اظهار داشت: همه رسانه‌ها، فضای مجازی  و خیلی از نهادهای مدنی دیگر نظیر مراکز مشاوره و سلامتی باید تلاش کنند تا با بالا بردن روحیه کل اقشار جامعه خسارت‌ روزهای پساکرونایی را به حداقل برسانند.
این مسئول تصریح کرد: بدون تردید شکست کرونا بدون همکاری و همراهی مردم امکان پذیر نیست و ضرورت دارد که با برقراری تعامل بین بخش بهداشت و سایر بخش‌ها به دنبال راه‌اندازی چرخ‌های اقتصادی و اجتماعی و ایجاد آمادگی در دوران پسابحران باشیم.
بیدخام تاکید کرد: قطعا برای ایجاد آمادگی بیشتر در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی بعد از کرونا، بخش‌های مختلف توسعه باید درکنار یکدیگر کار کنند و با بررسی اتفاقات و پیش بینی رفتارها تصمیم گیری کنند.

صید کیلکا در دریای خزر ممنوع شد
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صید ماهی کیلکا به مدت ۴۵ روزه از دریای خزر ممنوع شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان امروز گفت: صید ماهی کیلکا به دلیل آغاز فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی به مدت ۴۵ روزه در دریای خزر ممنوع شده است.
او با اشاره به اینکه صید کیلکا در گیلان از اوایل خرداد ماه دوباره آغاز خواهد شد، افزود: صیادان گیلانی فروردین امسال 100تن کیلکا از خزر صید شد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گیلان گفت:کاهش شناور‌های صید مهمترین راهکار شیلات در چند سال گذشته برای جلوگیری از صید بی رویه و کاهش ذخایر کیلکا بود.