معادلات انرژي

۰

 

افزایش تولید و فروش پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال ۹۸
مدیرعامل پتروشیمی بوعلی‌سینا از افزایش ۱۲ درصدی تولید و ۲۱ درصدی فروش این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش شانا، سیدمحمد احمدزاده  در نشستی خبری که به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبتختانه در پایان سال ۹۸ شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بالغ بر ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به سال ۹۷ داشته است.وی به افزایش تولید ۳۵ درصدی ریفرمیت، ۲۶ درصدی بنزن و  ۱۷ درصدی گاز مایع در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در مجتمع بوعلی‌سینا اشاره کرد و افزود: از آنجا که این شرکت ۵۰ درصد بنزن مورد نیاز بازار داخل را تأمین می‌کند و این محصول، ماده اولیه شوینده‌هاست، بنابراین این شرکت توانست با شیوع ویروس کرونا در کشور سهم بسزایی در تأمین شوینده‌ها ایفا کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با بیان اینکه فروش سال گذشته این مجتمع ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است و حتی محصولات باقیمانده از سال ۹۷ نیز در ابتدای سال ۹۸ با قیمت خوبی به فروش رفت، ادامه داد: این شرکت با توسعه حضور در بازارهای مختلف، حدود ۹۴ درصد افزایش حجم در بازارهای منطقه‌ای و ۲۹ درصد در بازارهای بین‌المللی داشته است.
احمدزاده با اشاره به اینکه درآمد پارسال شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا نسبت به سال ۹۷ به دلیل افزایش تولید و افزایش قیمت‌های فروش حدوداً ۲ برابر شده است، تصریح کرد: بنابراین با افزایش تولید و بهینه‌سازی هزینه‌ها، حاشیه فروش محصولات سه برابر شد و از ۲ میلیون ریال در سال ۹۷ به ۶ میلیون ریال در ۹۸ رسید.
وی با بیان اینکه همه این دستاوردها در شرایط تحریم محقق شد، گفت: سود این شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ با ۴ برابر رشد به ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.
ورود به بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت از سازندگان داخلی تأمین می‌شود، اظهار کرد: در زمینه ابزار دقیق نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم که از داخل تأمین شود.
احمدزاده اظهار امیدواری کرد که پروژه شیرین‌سازی برش سبک نفتای پتروشیمی بوعلی سینا براساس برنامه در نیمه دوم امسال وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی شود، افزود: بهینه‌سازی واحد پارازایلین تا اوایل سال آینده وارد فاز پیش‌راه‌اندازی می‌شود، قرارداد برجی که در سال ۹۵ دچار آتش‌سوزی شد با یک شرکت ایرانی، قرارداد پمپ‌های واحد با یک شرکت ژاپنی و قرارداد ساخت کوره واحد نیز با یک کنسرسیوم شرکت ایرانی و ایتالیایی منعقد شده و در حال ساخت است که پس از تکمیل مراحل بعدی نصب و راه‌اندازی انجام می‌شود. فعالیت‌های اجرایی مخزن نیز شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه و با توجه به تکلیف تأمین نیاز کشور، امسال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در خط تولید بنزن محقق می‌شود، ادامه داد: برنامه تحقق ۹۰ درصد ظرفیت اسمی نیز برای محصولات دیگر برای شرکت تکلیف شده است.


فرهنگ پیشگیری از کرونا در پالایشگاه گاز ایلام نهادینه شده است
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به سربازان سلامت استان، بیش از ۱۵۰۰ لباس یکبار مصرف و ۲ هزار عدد ماسک N95 تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است. به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، روح‌الله نوریان در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان از پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ لیتر آب ژاول برای رقیق‌سازی با ۴۰ هزار لیتر آب به بخشداری چوار برای ضدعفونی معابر شهری و روستاهای اطراف این واحد صنعتی تحویل شده است.
وی ادامه داد: تشکیل جلسات کمیته سلامت با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا، جمع‌آوری دستگاه‌های ثبت اثر انگشت و جایگزینی آن با سیستم چهره‌نگاری، انجام تب‌سنجی از همه کارکنان در گیت‌های ورودی، تهیه مواد شوینده و گندزدا، ممانعت از ادامه کار کارکنان با بیماری زمینه‌ای و بیماری‌های تنفسی، تنها بخشی از اقدام‌های انجام‌شده در این واحد صنعتی است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین گفت: به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت کارکنان، اقدام‌ها قابل قبولی در زمینه تحویل ماسک‌های تنفسی و دستکش‌های یکبار مصرف، ضدعفونی و گندزدایی سرویس‌های ایاب و ذهاب، نظافت و گندزدایی دستگیره‌های‌ درها، پل‌ها و... انجام شده است.
نوریان تصریح کرد: این واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا گام‌های مثبتی برداشته است.
حیدر نعمتی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این بازدید با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی باید نسبت به حفظ سلامت کارگران به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: وزارت بهداشت، برای هر صنف و فعالیتی، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ کرده که همه افراد باید آنها را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه لازم است پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی استان رعایت شود و با دقت در راستای حفظ سلامت خود فعالیت کنند، افزود: باید از ظرفیت‌های شرکت‌های پالایش گاز و پتروشیمی در توسعه استان استفاده شود.
نعمتی اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با ویروس کرونا، رعایت مسائل بهداشتی است که ضرورت دارد با هم‌افزایی و تعامل تلاش شود این بیماری شکست داده شود و زندگی مردم به روال عادی برگردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: مدیران باید بر حضور دوسوم نیروها در محل کار توجه ویژه داشته باشند و اگر کارگری مشکل زمینه‌ای و بیماری دارد، با توجه به افزایش ابتلای این بیماری در بین سایرین، از دورکاری استفاده کند یا مرخصی استحقاقی بگیرد.