میز خبر

۰

 

معاون قضایی استان البرز:
منطقه ویژه اقتصادی پیام ؛ یکی از بهترین مناطق برای تولید

 کرج-خاکپور
حسین اعظمی معاون قضایی دادگستری استان البرز، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام را یکی از مناطق مناسب برای رونق تولید در کشور دانست و افزود: با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در این منطقه می‌توان شاهد رشد چشمگیری در حوزه تولید بود.
به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، حسین اعظمی معاون قضایی دادگستری کل استان البرز که در راس هیاتی از مسئولین قضایی استان از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید می‌کرد ضمن اعلام مطلب فوق افزود: دادگستری استان البرز در سال جهش تولید موضوع تحول در دستگاه قضایی و اقداماتی در راستای اصلاح فرآیندها انجام می‌دهد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید عنوان کرد،این نامگذاری نیز تحول در تولید است لذا وظیفه همه دستگاه ها
 بر ایجاد اتحاد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری می‌باشد.
اعظمی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات تولید و کمک به ایجاد اشتغال یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار دادگستری استان البرز قرار دارد.وی در پایان خاطر نشان کرد به همین منظور دادگستری استان البرز آمادگی دارد با همکاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نسبت به حل و فصل موضوعات در راستای تحقق شعار سال اقدام کند.
در این دیدار نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به عنوان میزبان گزارشی از فرآیند فعالیت‌های این منطقه در حین بازدید ارائه کرد.

رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران:
انجام بيش از 41 هزار بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای سال
ساری-رقیه سامع
از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 41527 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سراسر استان صورت گرفته است.
مهندس حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این خبر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و با توجه به ایام تعطیلات نوروز، این سازمان مبادرت به اجرای طرح ویژه نظارتی در سراسر استان نموده است.او با اشاره اینکه هم اکنون نیز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سراسر استان در حال اجراست از تشکیل 1299 پرونده طی این مدت خبر داد و اعلام داشت: 2289 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی از ابتدای سال‌جاری در مازندران پلمپ شده است.وی تصریح کرد: به جهت تامین نیاز کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، هماهنگی‌های بسیار خوبی صورت گرفته شده و اقلامی همچون برنج ، شکر، گوشت قرمز، مرغ منجمد، روغن و خرما به استان اختصاص یافته که میزان آن قابل توجه می‌باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان ساخت:با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده هیچگونه کمبودی در تامین اقلام اساسی خانوارها وجود ندارد و ذخایر انبارهای استان در بهترین شرایط موجود قرار دارد.او در پایان از شهروندان مازندرانی تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب و ...مراتب را به تلفن 124 اعلام نمایند.

خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همان طوری که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت شده‌اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده و تقریبا همه بخش‌های این حوزه از حدود یک ماه و نیم گذشته تعطیل است.
محمد محمدپور گفت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این‌ها امرار معاش می کردند، در بحران به سر می‌برند.
محمدپور یادآوری کرد: همه بخش‌های فرهنگی آذربایجان شرقی از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی‌کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه‌های اجاره و تعهدات نسبت به طرف‌های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب‌های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.
وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای جبران خسارت‌های وارده، در حال جمع بندی و برآورد خسارات وارده به بخش‌های فرهنگی استان است.
وی با بیان این‌که در تلاشیم تا کسب و کارهای هنری را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنیم، گفت:با ۲۶ کتاب فروشی سطح تبریز هماهنگ کردیم تا مردم بتوانند کتاب موردنظر خود را سفارش دهند و با رعایت موارد بهداشتی به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران:
مرمت و بازسازی بیش از ۸۰ درصد از سردهنه‌های زراعی
ساری-رقیه سامع
مهندس سید جمال موسوی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اهمیت بازسازی سردهنه‌های زراعی در آغاز فصل زراعی گفت: در این استان بیش از ۱۷۰۰ سردهنه سنتی و بالغ بر یکصد سردهنه مدرن وجود دارد که هرساله این سردهنه‌ها به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تخریب می‌شوند که این شرکت نسبت به آماده سازی آنها برای آبگیری اقدام می‌کند.   موسوی افزود: هرساله بیش از ۵۵۰ سردهنه با بکارگیری ماشين آلات سنگین توسط این شرکت بازسازی و مرمت می‌شود و مابقی سردهنه ها با کمک و مشارکت مردم انجام می‌گیرد.
وی هزینه اجرایی این طرح‌ها را بالغ بر 10 الی 15 میلیارد تومان ذکر کرد و تصریح نمود: برخی از این سردهنه ها به دلیل طغیان رودخانه و وقوع سیلاب که تعداد آنها بالغ بر 250 سردهنه بوده دو الی سه بار مرمت و بازسازی می‌شود تا کشاورزان بتوانند سال زراعی خود را پشت سر بگذارند.
ایشان در پایان با قدردانی از همراهی مردم و عوامل اجرایی این طرح ها خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای ایجاد سردهنه‌های مدرن بجای سنتی شد.