آمادگی نصب ۶۰۰ دستگاه کارت خوان در تاکسی‌های همدان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همدان :

تعداد ۴هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در ناوگان خطوط تاکسیرانی همدان فعالیت می‌کنند که از این تعداد تاکسی‌های فعال ۳۴۰۰ خودرو و تعداد یک هزارو ۱۰۰ تاکسی فرسوده هستند.

آمادگی نصب ۶۰۰ دستگاه کارت خوان  در تاکسی‌های همدان


تعداد 4هزار و 500 دستگاه تاکسی در ناوگان خطوط تاکسیرانی همدان فعالیت می‌کنند که از این تعداد تاکسی‌های فعال 3400 خودرو  و تعداد یک هزارو 100 تاکسی فرسوده هستند.
دکتر میلاد کریمی افزود: سازمان تاکسیرانی همدان به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و همچنین به دلیل نبودن اسکناس خرد در دست مردم اقدام به مجهز کردن تاکسی‌ها به دستگاه کارت خوان کرده است و آمادگی دارد تا تعداد 600 دستگاه تاکسی و 50 دستگاه خودرو ون را به دستگاه کارت خوان مجهز کند.
 مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همدان  بیان کرد: سازمان تاکسیرانی به منظور حمایت از رانندگان تاکسی و خودرو ون در راستای نصب دستگاه کارت خوان در داخل خودرو مبلغ 20 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با همکاری صندوق کارآفرینی امید اعطا می‌کند.
وی شرایط دریافت وام دو میلیون تومانی نصب دستگاه کارت خوان را با سفته بیان کرد و گفت:هرکدام از رانندگان تاکسی در صورت تمایل می توانند به سازمان تاکسیرانی همدان مراجعه نموده و جهت  نصب دستگاه کارت خوان به خودروی خود اقدام
نماید.
کریمی ادامه داد: شهرستان‌های دیگر استان نیز به تاسی از شهر همدان اقدام به نصب دستگاه کارت خوان در داخل خودروهای تاکسی و ون خود نموده‌اند.
 توزیع مواد شوینده و ضد عفونی کننده در ناوگان تاکسیرانی
وی به توزیع مواد شوینده و ضد عفونی کننده از زمان شروع بیماری کرونا در ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت:از زمان شروع بیماری کرونا روزانه تعداد 100 لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده بین رانندگان خطوط تاکسی و ون رایگان توزیع می‌شود و همچنین تعداد 70 دستگاه پمپ سم پاشی به مسئولین خطوط  جهت ضدعفونی کردن سطوح توزیع شده است.
کریمی عنوان نمود:جهت حفظ سلامتی رانندگان و مسافرین عزیز ، رانندگان تاکسی‌ها با تعداد 3 نفر مسافر و رانندگان خودروی ون با  تعداد 7 نفر مسافر حرکت کنند  و از مسافرین عزیز نیز درخواست کرد که در این شرایط سخت بیماری کرونا هوای رانندگان تاکسی و ون را نیز داشته باشند .
وی ادامه داد:خود راننده نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و ضمن استفاده از ماسک و دستکش  به مسافرینی که به خصوص ماسک ندارند جهت حفظ سلامتی خود و مسافرین دیگر نیز یادآوری کنند که از ماسک استفاده کنند تا هرچه سریعتر زنجیره ویروس کرونا قطع شود.
 400 دستگاه تاکسی تسهیلات 20 میلیون ریالی  دریافت کرده‌اند
وی در ادامه گفت: تعدا 280 دستگاه ون در ناوگان تاکسی رانی همدان فعالیت می‌کنند که همگی فرسوده هستند که به این خودرو ها نیز مانند تاکسی‌ها مواد ضد عفونی کننده و شوینده روزانه داده شده است و همچنین  به تعداد 280 دستگاه خودرو ون در زمان کرونا بسته معیشتی به ارزش 3 میلیون ریال
پرداخت شده است. مدیر عامل سازمان
 تاکسی رانی همدان به مشکلات سازمان تاکسرانی  همدان و همچنین رانندگان این سازمان اشاره کرد و گفت: در تاکسرانی همدان با کمبود بودجه مواجه هستیم و همین موضوع باعث مشکلات سازمان شده است و اما با این شرایط  تعداد  400  دستگاه تاکسی تسهیلات 20 میلیون ریالی  دریافت کرده‌اند و همچنین تسهیلات 60 میلیون ریالی برای رانندگان در نظر گرفته شده است که هرکدام از رانندگان  می توانند به سازمان جهت اخذ  این تسهیلات مراجعه کنند .
وی به بازگشایی خیابان اکباتان اشاره کردو گفت:از زمان بازگشایی خیابان اکباتان و انتقال ون های مسیر شهرک فرهنگیان از خیابان باباطاهر به پیاده راه اکباتان،  هم باعث کاهش  بارترافیک خیابان باباطاهر شده است و هم باعث رونق و رفت و آمد در خیابان اکباتان شده که باعث رضایت‌مندی کسبه این مسیرنیز شده است.