استقلال - پرسپولیس؛ دربی ۱۰۱ و تلاش برای فتح جام

فینال جام حذفی و صد و یکمین دربی پایتخت چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود.

استقلال - پرسپولیس؛ دربی ۱۰۱ و تلاش برای فتح جام

فینال جام حذفی و صد و یکمین دربی پایتخت چهارشنبه ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود.
امشب در ورزشگاه آزادی دیدار مهیجی را شاهد خواهیم بود که  یک طرف آن پرسپولیس قهرمان لیگ برتر این فصل ایستاده و به دنبال دومین و حتی سومین جام قهرمانی این فصل است و در سوی دیگر میدان استقلال تیم سوم جدول لیگ قرار دارد .
استقلال اگر برنده مسابقه شود هوادارانش را خوشحال می کند و به کسب سوپرجام هم امیدوار می ماند اما پرسپولیس در صورت برد دربی دو جام قهرمانی را صید می کند،  یکی جام حذفی و دیگری سوپرجامی که براساس آئین نامه به  تیمی که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود،  اهدا می‌شود.
دربی 101 تقابل بهترین خط حمله لیگ با  مستحکم ترین خط دفاع مسابقات است. آبی پوشان با 52 گل زده زهردارترین هستند و پرسپولیس فقط 13 گل در 30 بازی لیگ خورده است. تقابل این دو می تواند تماشایی باشد. جایی که مهدی قائدی  سرحال به همراه محمد محبی، آماده آتش بازی در ورزشگاه آزادی هستند.  پرسپولیس هم بازیکنانی مثل مهدی ترابی، سروش رفیعی و وحید امیری دارد که می توانند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر بدهند.
درون دروازه دو تیم، دو دروازه بان ملی پوش می ایستند، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی که برای گل نخوردن  تیمشان تلاش خواهند کرد. اگر بازی در 120 دقیقه تمام نشود آن وقت نقش این دو در قهرمانی و کسب جام بیشتر هم خواهد شد. این سومین و آخرین تقابل دو تیم در این فصل است. دو بازی رفت و برگشت لیگ هم جذاب و تماشایی بود.
10 خرداد 1401 برای تیم برنده یک شب رویایی خواهد بود شبی که با شکست حریف قدیمی و همشهری به جام می رسد و بازنده این مسابقه هیچ چیز نصیبش نمی شود .