محققان: ۶ ابر غذای خیس شده که باید با معده خالی بخورید

محققان: ۶ ابر غذای خیس شده که باید با معده خالی بخورید

 


کارشناسان می‌گویند، برای بهبود میزان متابولیسم، سطح انرژی و جذب مواد مغذی افراد باید نسبت به مصرف وعده صبحگاهی خود آگاه باشند.
به گزارش آنا، کارشناسان می‌گویند ممکن است ایده خوبی نباشد که بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب مقدار زیادی غذا بخورید. برای بهبود میزان متابولیسم، سطح انرژی و جذب مواد مغذی افراد باید نسبت به مصرف وعده صبحگاهی خود آگاه باشند. تغییرات کوچک در رژیم غذایی می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت کلی ایجاد کند. به خصوص صبح‌ها که زمان شروع تغذیه‌ای است.
تحقیقات نشان داده، بسیاری از افراد ممکن است با کمبود ریزمغذی‌ها مواجه شوند که می‌تواند علت برخی از مشکلات جدی سلامتی باشد. به عنوان مثال، کمبود آهن، فولات و ویتامین‌های B۱۲ و A می‌تواند منجر به کم خونی شود. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به کاهش سطح کلسیم خون، راشیتیسم، نرم شدن استخوان‌ها در بزرگسالان شود. آجیل‌هایی مانند بادام، بادام هندی، گردو و بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین‌های B، فولات و ویتامین E هستند. این ابرغذا‌های کوچک اگر به طور منظم مصرف شوند می‌توانند نقش مهمی در سلامتی افراد ایفا کنند.
۱. بادام خیس شده برای PCOS، تسکین آکنه
بررسی‌ها نشان داده خوردن بادام خیس شده می‌تواند به تسکین سندرم تخمدان پلی کیستیک، آکنه و دستیابی به پوستی درخشان کمک کند.
 ۵ تا ۷ عدد بادام را در شب خیس کنید، صبح پوست آن را بگیرید و در طول روز مصرف کنید. بادام آنتی اکسیدان‌های مفیدی در خود دارد که به طور موثری سموم و رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما را از بین خواهد برد. اگر می‌خواهید ناپاکی‌های پوستتان را تمیز کنید، می‌توانید بادام بخورید.
۲. کشمش خیس خورده
برای درد‌های پریود و پریود‌های نامنظم می‌توان ۶ تا ۸ عدد کشمش را در شب خیس کرد و آن را صبح روز بعد مصرف کرد.
۳. کشمش سیاه خیس شده برای ریزش مو
برای ریزش مو و مشکلات مربوط به ایمنی، کشمش سیاه را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد مصرف کنید.
۴. گردوی خیس خورده برای حافظه و تمرکز
دو عدد گردو را می‌توان شب‌ها خیس و صبح‌ها مصرف کرد تا قدرت مغز، حافظه و تمرکز را تقویت کند. این روش برای کودکان و نوجوانان گزینه مناسبی است تا عملکرد تحصیلی خود را افزایش دهند.
۶. انجیر خیسانده برای یبوست
انجیر‌ها یک منبع فوق العاده از فیبر هستند؛ اگر غذا‌های غنی از فیبر را برای حفظ یک سیستم گوارش سالم استفاده کنید، به نوبه خود در کاهش احتمال ابتلا به یبوست موثر است. تحقیقات نشان داده این روش می‌تواند به رفع یبوست به ویژه در زنان باردار و سالمندان کمک کند. ۲ تا ۳ انجیر خشک را در آب خیس کنید و آن‌ها را به مدت یک شب بگذارید. آن‌ها را صبح بخورید. اگر شما یک نتیجه بهتر می‌خواهید، هر روز صبح خود انجیر خیس شده و آب آن را بخورید. برای مداوای طولانی مدت یبوست، لازم است که غذا‌های غنی از پروتئین سالم مانند غلات، سبزیجات، میوه‌ها و سالاد با رژیم غذایی سالم مصرف کنید و از مصرف مواد غذایی مانند غذای سرخ شده، غذا‌های فست فود و ... اجتناب کنید.