ذخایر هیدروکربوری ایران معادل ۱۲۰۰ میلیارد بشکه نفت خام است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: ذخایر هیدروکربوری ایران معادل ۱۲۰۰ میلیارد بشکه نفت خام است

 


 


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در مجموع در منابع هیدروکربوری ۱۲۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام منابع داریم، گفت:استفاده از محصولات دانش بنیان و فناور محور برای غلبه بر پیچیدگی ها و افزایش تولید نفت موثر است.
به گزارش ایرنا، «محسن خجسته مهر» در مراسم رونمایی از تجهیزات سرچاهی با فشار کاری ۱۵ هزار PSI با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از آغازین روز شروع به کار تا کنون برنامه و تصمیم سازی داشته است، افزود: مدیریت جهادی به معنای این است که کارها با سرعت و تدبیر جلو می‌رود.
وی ادامه داد: شرکت وتکو ریسک نکرده، زیرا بر اساس دقیق‌ترین محاسبات کار را انجام داده دست.
معاون وزیر نفت تاکید کرد: در مجموع در منابع هیدروکربوری ۱۲۰۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام منابع داریم که از این میزان ۱۵۹ میلیارد بشکه مفت است که با فناوری‌های معمولی قابل برداشت است.
وی گفت: ایران همچنین
۳۴ میلیارد مترمکعب گاز در اختیار ایران است.  خجسته مهر افزود: با توجه به فاصله‌ای که با ۱.۲ هزار میلیارد بشکه نفت زیر زمین، باید امروز برای ۱۰۰ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم و تجهیزات بسازیم.
وی با تاکید بر اینکه از این
 ۱.۲ هزار میلیارد بشکه بخش قابل توجهی در بخش فهلیان و خامی است، ادامه داد: در مقایسه با آسماری پیچیدگی بیشتری دارد.
معاون وزیر نفت گفت: مخازن فهلیان و خامی بسیار عمیق هستند و ۵ هزار و ۲۰۰ متر عمق دارند و فشار و دما نیز در آنها بالا است بنابراین مواد اولی فلزی و غیر فلزی خاصی می‌خواهند تا بر این پیچیدگی‌ها غلبه کند.
وی تاکید کرد: استفاده از محصولات دانش بنیان و فناور محور برای غلبه بر پیچیدگی‌های تولید نفت کمک می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه میادین اهواز خامی، مارون خامی، گچساران خامی، بینک خامی و ... بخش قابل توجهی از ذخایر نفت ایران را در خود جای داده‌اند، گفت: برای توسعه این میادین ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: از همین رو برای تولید از این میادین نیازمند تجهیزات سرچاهی و درون چاهی هستیم و باید از ظرفیت حداکثری ساخت داخل استفاده کنیم.
به گفته خجسته مهر، ۱۴ قلم کالای راهبردی و استراتژیک را در ادامه ۱۰ قلم کالا را اعلام می‌کنیم و آمادگی کامل داریم تا پیشنهادات سازندگان را برای ساخت اقلام کاربردی دریافت کنیم.