میز خبر

۰

اقدام‎های حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست تشریح شد؛
ثبت رکورد کار بدون حادثه در نفت و گاز زاگرس جنوبی
رکورد میزان کار بدون حادثه در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با انجام حدود ۲۸۰ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در سال ۹۸، ثبت شد. به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، علیرضا امینی، رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل این شرکت گفت: ضریب حوادث این شرکت نیز تنها با دو مورد حادثه موتوری کوچک، حدود صفر است. وی در ادامه با تشریح عملکرد اداره اچ‌اس‌یی در سال گذشته، فعالیت‌های این اداره را در بخش‌های ایمنی، آتش‌نشانی، بهداشت، پدافند غیرعامل، محیط‌زیست و آموزش تقسیم‌بندی کرد.
رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به عملکرد بخش ایمنی، گفت: افزون بر تحقق رکورد کار بدون حادثه، اجرای پروژه مطالعات HAZOP (تکنیک مطالعه خطرها و راهبری) در مناطق عملیاتی آغار و دالان و سروستان و سعادت‌آباد، اجرای دستورعمل هوازدایی با گاز نیتروژن در مناطق عملیاتی، تشکیل کارگروه مدیریت ایمنی فرآیند، تشکیل کارگروه نرم‌افزار شبیه‌سازی حوادث، نظارت بر اجرای مقررات و دستورعمل‌های اچ‌اس‌یی در حوزه‌های بهره‌برداری و تعمیرات اساسی از دیگر اقدام‌های مهم انجام‌شده در این زمینه است.
امینی اظهار کرد: در بخش آتش‌نشانی نیز تعمیرات اساسی تجهیزات اطفای حریق و بازسازی موتوری ۱۱ دستگاه خودرو اطفای حریق در مناطق عملیاتی، اجرای پروژه مقاوم‌سازی ساختمان ۱۱ طبقه اداری ستاد شیراز در برابر حریق، بازنگری و اجرای سامانه‌های اعلان و اطفای حریق مربوط به مناطق عملیاتی و ستاد شیراز، تهیه برنامه جامع آمادگی جسمانی کارکنان آتش‌نشانی از جمله اقدام‌های شاخص پارسال این بخش است.
وی به اقدام‌های انجام‌شده در حوزه محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز اجرای طرح خوداظهاری در پایش آلاینده‌های محیط زیستی، تعامل سازنده با اداره‌های حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های مختلف واقع در حوزه جغرافیایی شرکت، اجرای پروژه احیای خاک‌های آلوده به
مواد هیدروکربنی در منطقه عملیاتی آغار و دالان، اجرای پروژه مدل‌سازی و تحلیل انتشار آلاینده‌ها از مشعل‌های مناطق عملیاتی زاگرس جنوبی با استفاده از نرم‌افزارهای استاندارد، تدوین دستورعمل ارزیابی جنبه‌های محیط زیستی، ساخت آبشخور حیات‌وحش در منطقه عملیاتی پارسیان، توزیع بسته‌های محیط زیستی در مدارس شهرستان‌های فیروزآباد، کنگان و جم از جمله مهم‌ترین اقدام‌های محیط زیستی در سال ۹۸ است.

اولویت‌های کاری نفت و گاز گچساران در سال جهش تولید
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اولویت‌های کاری امسال این شرکت را برشمرد. به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب،
هوشنگ صیدالی تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی و اجرایی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در قالب ۲۹ طرح هدف‌گذاری شده است که با تلاش کارکنان تا پایان سال برای به ثمر رساندن آن کوشش مضاعف خواهیم داشت.
وی گفت: پیگیری و راه‌اندازی پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل به‌منظور تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند از برنامه‌های امسال خواهد بود که مقداری از گازهای جمع‌آوری‌شده برای فشارافزایی و تزریق در میدان‌های گچساران و بی‌بی حکیمه مصرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: رفع نواقص و راه‌اندازی مخازن، پیگیری و تسریع در احداث پروژه‌های فرآیندی در واحدهای نمک‌زدایی، تعمیر توربین‌ها و راه‌اندازی تلمبه‌خانه نفت خام از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال ۹۹ است.
صیدالی از تولید و ارسال مقادیر زیادی گاز مایع به پتروشیمی بندر امام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: صنعت نفت همسو با فعالیت در جبهه اقتصادی و تولید پایدار، در خدمت‌رسانی به جامعه و مردم محیط‌های پیرامونی در حد توان و چارچوب مقررات تلاش می‌کند.
وی گفت: رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط کار و تدابیر لازم برای حفظ سلامت کارکنان تا شکست کامل ویروس کرونا از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جدید به شمار می‌رود.

از سوی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد؛
معابر شهرستان سرخس ضدعفونی و گندزدایی شد

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، معابر شهرستان سرخس را ضدعفونی کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن فاتحی، رئیس واحد آتش‌نشانی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در سرخس، ضدعفونی معابر این شهرستان با همکاری مرکز آتش‌نشانی شهرداری و واحد آتش‌نشانی پالایشگاه در چند مرحله انجام شده است.
وی ادامه داد: در سنگر پشتیبانی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه، ضدعفونی معابر روستاهای مجاور نیز طی چندین نوبت انجام شده و همچنین طی سه مرحله، معابر اصلی و فرعی شهر ضدعفونی شده است.
فاتحی اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای قطع زنجیره ویروس کرونا هشدارهای وزارت بهداشت و توصیه‌های مسئولان را جدی بگیرند، ضمن اینکه خروج غیرضروری از منزل نداشته باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا با مدد الهی و همکاری آحاد جامعه،  ویروس کرونا را شکست دهیم.