ایران - آمریکا دومین دیدار حساس تاریخ جام جهانی

نشریه ورلد ساکر در گزارشی به بررسی دیدارهای حساس تاریخ جام جهانی پرداخت و دیدار ایران - آمریکا را در رده دوم حساس‌ترین دیدارها قرار دارد.

ایران - آمریکا دومین دیدار حساس تاریخ جام جهانی

 


نشریه ورلد ساکر در گزارشی به بررسی دیدارهای حساس تاریخ جام جهانی پرداخت و دیدار ایران - آمریکا را در رده دوم حساس‌ترین دیدارها قرار دارد.
به گزارش ورلدساکر، هواداران فوتبال برای تماشای برترین بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، لازم نیست تا مرحله حذفی منتظر بمانند. بازی‌های جذاب خوبی هم در مرحله گروهی انجام می‌شود. در فوتبال ملی بیش‌تر رقابت‌های حساس به خاطر شرایط جغرافیایی ایجاد شده است. به عنوان مثال، مکزیک و ایالات متحده به عنوان همسایه هم رقابت شدیدی دارند. به طور مشابه، برزیل و آرژانتین نیز این‌طور هستند.
در جام جهانی نیز رقابت‌هایی وجود دارد که صرف نظر از جایگاه و عملکرد تیم‌ها به عنوان دیداری جذاب و برتر یاد می‌شود که حساسیت زیادی
 دارد.
 دیدارهای حساس قاره‌ای در جام جهانی
۱-  آرژانتین - انگلیس
برای اهمیت این دیدار به سال ۱۹۸۶ نگاه نکنید. دیگو مارادونا دو گل معروف تاریخ جام جهانی را در یک بازی به ثمر رساند. گل "دست خدا" باعث عصبانیت بازیکنان انگلیس شد. سپس، چهار دقیقه بعد، مارادونا "گل قرن" را به ثمر رساند و در میان مدافعان انگلیس رقصید و توپ را وارد دروازه کرد و در پایان نیز قهرمان شد. دو تیم در حذف یکدیگر از جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۲، ۱۹۹۸، ۱۹۸۶ و ۱۹۶۶ نقش داشتند.
۲-  آمریکا - ایران
بسیاری از حساسیت‌های این دیدار از جنبه سیاسی این دو کشور سرچشمه می‌گیرد. روابط خصمانه ایران و ایالات متحده پس از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹، دیدار دو کشور در سال ۱۹۹۸ را مهم کرد.
ورلد ساکر در ادامه مدعی شد: در واقع مقامات ایرانی به بازیکنان‌شان دستور داده بودند منتظر بمانند تا اول آمریکایی‌ها با آن‌ها دست بدهند. این در حالی است که ایران قبل از مسابقات به عنوان "تیم B" انتخاب شده بود که به همین خاطر می‌بایست ایرانی‌ها قبل از بازی با بازیکنان ایالات متحده دست بدهند.
برد ایران در سال ۱۹۹۸، آمریکا را از جام جهانی حذف کرد. دو کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ در یک گروه دوباره به مصاف هم می‌روند.
۳- برزیل مقابل سوئد
صرفاً بر اساس تعداد دفعاتی که این دو کشور بازی کردند، مطمئناً این یک رقابت حساس است. از رکورد هفت بازی این دو کشور در جام جهانی، سوئد هیچ بردی نداشته است. این در حالی است که برزیل پنج برد و تنها دو تساوی دارد. معروف ترین آن بردها در سال ۱۹۵۸ در استکهلم به دست آمد. یک پدیده ۱۷ ساله به نام پله مقابل میزبان در فینال هت تریک کرد تا برزیل اولین قهرمانی خود را در بین پنج قهرمانی جام جهانی به ارمغان آورد.
۴ - ایتالیا مقابل برزیل
این دو تیم پنج بار در جام جهانی با هم بازی کردند. علاوه بر این، دو مورد از این دیدارها در فینال جام جهانی رخ داد. در هر دو بازی برزیل ایتالیایی‌ها را شکست داد.
 ۵ - نیجریه مقابل آرژانتین
این دو تیم پنج بار در بزرگ‌ترین تورنمنت این ورزش بازی کردند. اخیراً، در سال ۲۰۱۸ بازی دو تیم برگزار شد. در حالی که کرواسی قبلاً در صدر گروه قرار داشت، نیجریه و آرژانتین برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی با هم دیدار کردند. در نهایت مارکوس روخو در دقیقه ۸۶ آلبی سلسته را به مرحله حذفی برد.