دیدار دکتر تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گیلان با نایب اصناف ایران در رشت

آغاز سال ۱۴۰۱ در یکی از روزهای کاری با صحنه‌ای جالب و شنیدنی روبرو شدیم که واقعاً حال و هوای خاصی برای ما به ارمغان آورد چرا که شاهد دیداری به یاد ماندنی بین مدیران دلسوز و مردمی و عملیاتی استان بودیم. دکتر تیزهوش تابان از جمله مدیرانی است که به امر صله رحم اهمیت زیادی قایل است. دکتر بدون هماهنگی قبلی به دفتر شکریه رئیس اصناف گیلان و نائب رئیس رئیس اصناف ایران حضور پیدا می‌کند تا با ایجاد تعامل و همدلی بتوانند در جهت رفع مشکلات تجار و مردم عزیز گام بردارند.

دیدار دکتر تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گیلان با نایب اصناف ایران در رشت


آغاز سال 1401 در یکی از روزهای کاری با صحنه‌ای جالب و شنیدنی روبرو شدیم که واقعاً حال و هوای خاصی برای ما به ارمغان آورد چرا که  شاهد دیداری به یاد ماندنی بین مدیران دلسوز و مردمی و عملیاتی استان بودیم. دکتر تیزهوش تابان از جمله مدیرانی است که به امر صله رحم اهمیت زیادی قایل است. دکتر بدون هماهنگی قبلی به دفتر  شکریه رئیس اصناف گیلان و نائب رئیس رئیس اصناف ایران حضور پیدا می‌کند تا با ایجاد تعامل و همدلی بتوانند در جهت رفع مشکلات تجار و مردم عزیز گام بردارند.
البته باید عنوان کنم که نایب رئیس اصناف ایران هم از ارتباطات بالایی برخوردار است و جایگاه خاصی در بین کسبه‌ها و مردم دارد و حتی در اولین ورود خود در انتخابات شورای شهر رشت توانست با اخذ آرای بالایی به کرسی شورای شهررشت مرکز استان گیلان تکیه زند امّا چون مسئولیت بزرگی در اصناف ایران داشت از شورای اسلامی استعفاء کرد تا بتواند در سامان‌دهی اصناف و ایجاد رضایتمندی مردم گام بیشتری بردارد.
از جلال الدین محمد شکریه سوال کردم که در قدیم الایام پول وجود نداشت مردم چگونه در بازار خرید و فروش می‌کردند؟ در پاسخ گفت در زمان‌های گذشته نه بازار بود و نه زبان و دانش بازاریابی هر کی هر چیزی را یا خود تولید می‌کرد یا برای بدست آوردن آن تلاش می‌نمود. تا اینکه انسان کم کم آموخت که می‌تواند بی‌آنکه خودش تولید کند نیازش را تأمین کند. مثلاً داد و ستد در زمان‌های دور پایاپای انجام می‌شد.  کالایی که می‌گرفتند کالای دیگری در مقابل تحویل می‌دادند. تا اینکه سکه و پول به بازار آمد. البته در آغاز در برابر خدمت خدمتی پایایای روی می‌داد و این‌گونه داد و ستد، هنوز هم در جوامع غیرمدنی و پایدار شهری رایج است. کسی که کشاورز است زمان برداشت محصول به همسایه یاور می‌دهد یعنی کمک می‌کند و او هم همچنان به یاور دهنده یاور می‌دهد. در میان این چنین مردمانی وفادار همه می‌توانند بدون کارشناسی به یکدیگر کمک کنند. امّا در جوامع مدنی هرگونه کاری را به کاردان، کارشناس یا سازمان‌های کارآمد می‌سپارند. خریداران نیز در برابر دریافت هر کالا یا خدمتی ارزی مالی و اعتباری در خور آنرا می‌پردازند و در ادامه رئیس اصناف استان گیلان از حضور دکتر تیزهوش قدردانی به عمل آورد و گفت من اعتقاد دارم که باید ارزش مردم در همه نقاط خصوصاً ادارات دولتی و سازمان‌های مردمی محفوظ باشد و در ادارات نباید مردم در زمینه اخذ هرگونه خدماتی معطل شوند بلکه باید در اسرع وقت بدون هیچگونه منتی حل و فصل شود که این نگاه بسیار دلگرم‌کننده و قابل ستایش است. چون هر چی داریم از مردم است پس نباید به مردم عزیز هیچگونه بی‌توجهی شود بلکه رضایتمندی و ایجاد تعامل باید در الویت همه امورقرار گیرد.
سپس دکتر تیزهوش رشته سخن را به دست گرفت وبا یک بیت شعر شروع کرد و گفت :
موی سپیدم را فلک به رایگان نداده است
 این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام
آری زمان چون سرعت نور می‌گذرد. موی سپید مدیران مردمی و دلسوز روز به روز سپیدتر می‌شود امّا هیچگاه از خدمات‌دهی نباید خسته شوند چون رضایتمندی و ایجاد تعامل و همدلی همیشه سرلوحه کار ما بوده است. دکتر تیزهوش افزود: من به همه سرمایه‌گذاران و تجار محترم احترام خاصی قایلم چون با خلوص نیت آستین همت بالا می‌زنند و هر چی در بساط دارند به میدان می‌آورند تا بازوی دولت باشند و ایجاد اشتغال کنند تا جوانان عزیزی که از بیکاری رنج می‌برند بتوانند با شغلی آبرومندانه به زندگی غرورآفرین خود ادامه دهند. آری سرمایه‌گذاری در حال حاضر یک عبادت است چون وقتی بیکاری ریشه کن شود امنیت و اعتبار پررنگتر می‌شود. خوشبختانه استان گیلان بهشت سرمایه‌گذاری است چون مزیتها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری نیز بخوبی شناسایی می‌شود و ما باید با ایجاد تعامل و اتحاد و همدلی به مردم عزیز بدون منت خدمات دهی کنیم تا با ایجاد اشتغال به بحران بیکاری خاتمه دهیم. ان‌شاء‌الله.
رشت: سید اکبر خوشحال