را‌ه ارتباطی ۲۴۰ روستا مسدود است

آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در لرستان؛

بارش برف راه ارتباطی ۶۶۳ روستای لرستان را قطع کرد و با گذشت سه روز راه ارتباطی ۲۴۰ روستای این استان همچنان مسدود است.

 


بارش برف راه ارتباطی ۶۶۳ روستای لرستان را قطع کرد و با گذشت سه روز راه ارتباطی ۲۴۰ روستای این استان همچنان مسدود است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ورود سامانه بارشی از
عصر روز پنجشنبه وضعیت آب ‌و هوایی اقصی نقاط لرستان را تحت‌تأثیر قرار داده و به‌ طور میانگین ۳۵ میلیمتر نزولات جوی را نصیب آسمان این استان کرده ‌است.
بارش‌ها در بسیاری از نقاط لرستان به‌صورت برف بود و علاوه‌بر اینکه سبب خوشحالی مردم و به‌ویژه کشاورزان شد، اما شدت این بارش‌ها در برخی نقاط به‌قدری بود که در همان ساعات اولیه قطع راه ارتباطی
۶۶۳ روستا در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دلفان و خرم‌آباد را در پی داشت.
بارش سنگین برف در استان لرستان از همان ساعت‌های اولیه دستگاه‌های امدادی و نیرو‌های راهداری را پای کار آورد تا تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین خود را برای برف‌روبی محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی به‌کار بگیرند، اما کمبود تجهیزات راهداری موجب شده عملیات راهداری به‌کندی انجام شود و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا با گذشت سه روز هم‌چنان مسدود باشد.
در پی بارش‌های شدید برف و کولاک در محور‌های مواصلاتی استان لرستان طی دو، سه روز گذشته به بیش از ۵۹۵ نفر و ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک توسط ۱۹ اکیپ هلال‌احمر امدادرسانی شده‌است.
رئیس پلیس راه لرستان با توجه به یخ‌بندان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی این استان به رانندگان توصیه کرد که برای حفظ سلامتی مسافران در راه‌های مواصلاتی باید با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت و فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنند و هم‌چنین پایبند به اصول رانندگی ایمن باشند.
سرهنگ مرتضی دالوند هم‌چنین از رانندگان خواسته‌است که از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت تردد تحهیزات ایمنی به‌ویژه زنجیر چرخ به‌همراه داشته باشند.
بخشی از لرستان هنوز متأثر از خسارت‌های زیرساختی ناشی از بارش‌های اخیر در این استان است و مسئولان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از عصر فردا پنجشنبه به آسمان لرستان خبر می‌دهند.
براساس آخرین اطلاعات به‌علت بارش برف و باران شدید در لرستان راه ارتباطی ۲۴۰ روستا در شهرستان‌های خرم‌آباد، دلفان، الیگودرز و ازنا هم‌چنان مسدود است.برای بازگشایی محور‌های روستایی لرستان از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده می‌شود.