نبود شفافیت کار دست سرخابی‌ها داد

امیررضا واعظ‌ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال:

نبود شفافیت کار دست سرخابی‌ها داد

 

 

امیررضا واعظ‌ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای دو تیم بزرگ پایتخت و حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: عدم مدیریت و شفافیت مالی در سال های گذشته باعث شد امروز شاهد این اتفاق تلخ باشیم.
وی افزود: این دو باشگاه بر اساس قانون تجارت اداره نشده اند و حسابرسی سالانه و مجمع سالیانه آنها هم مطابق با موارد قانونی نیست.
وی ادامه داد: تنها جایی که می توان متر گذاشت که آیا این
 باشگاه ها موفق بوده اند یا خبر بر اساس حسابرسی قانونی است و باید پرسید آیا حساب ها بر اساس استانداردهای مالی بوده یا خیر، این ها باید در اختیار مجمع قرار بگیرد تا معلوم شود فعالیت های صورت گرفته رو به جلو بوده یا شاهد سقوط و نزول باشگاه هستیم.
مدیرعامل اسبق استقلال گفت: اگر مدیران موفق باشند باید تشویق شوند و اگر بد بودند یا نیازمند ترمیم هستند یا برکنار شوند. از سویی دیگر بودجه ای تعریف نشده و نمی توان این دو باشگاه را کنترل کرد چون نظارت نبوده و عملکرد آنها بررسی نشده است.
واعظ آشتیانی ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا بر روی عدم شفافیت باشگاه های ایرانی دست گذاشته و به خوبی هم این کار را کرد. من منتقد کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و اعتقاد دارم در برخی از مواقع سیاسی عمل می کند اما الان باید با واقعیت اذعان کرد که آنها روی مساله درستی اشاره دارند.
وی یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال با سرمایه گذاری دولت در ورزش مشکلی ندارد اما می گوید مجمع این دو باشگاه نباید توسط یک نفر اداره شود.
مدیرعامل اسبق استقلال تاکید کرد: برای رفتن داخل بورس یک شاخصه مهم وجود دارد و آن این است که استقلال و پرسپولیس باید
 ۳ سال متوالی سودآور باشند و باید پرسید آیا واقعا چنین بوده است؟