آبرسانی بنیاد برکت به ۱۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

فرآیند آبرسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)به یک‌هزار و ۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

 

 

فرآیند آبرسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)به یک‌هزار و ۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان این مطلب و با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار گرفته‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند و شمار آن‌ها تا پایان سال به یک‌هزار و ۴۰۰ روستا می‌رسد.
علی عسگری با اشاره به بهره‌برداری از  شبکه آبرسانی جزیره هرمز به همت بنیاد برکت گفت:مخازن و شبکه آبرسانی جزیره هرمز شامل احداث منبع آب زیرزمینی ۲ هزار مترمکعبی، منبع آب هوایی ۱۵۰ مترمکعبی و تعویض لوله‌های فرسوده می‌شود.
وی تاکید کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بهسازی شبکه آبرسانی و فاضلاب جزیره، تامین مخازن و ایستگاه پمپاژ صرف شده است.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جزیره هرمز اظهار داشت: طی سه سال فعالیت بنیاد برکت در هرمز ۴۰۸ طرح شامل ۳۱۲ طرح اشتغال و ۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی در این جزیره به بهره‌برداری رسیده یا در دست اجرا است.
 ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳۱۲ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در هرمز به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی
شده است.
عسگری با اشاره به فعالیت پنج مجری و تسهیل‌گر در هرمز گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه اشتغال ۳۳۰ میلیارد ریال است. همچنین ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در جزیره هرمز در شرف راه‌اندازی است.معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)با تاکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری تصریح کرد: بر همین اساس، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.
عسگری درباره فعالیت‌های عمرانی بنیاد برکت در هرمز نیز توضیح داد: طبق سند پیشرفت و آبادانی تهیه شده برای جزیره هرمز ۹۶ پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب پروژه‌های پیشران و محرک توسعه تعریف شده که سهم بنیاد برکت برای اجرای این پروژه‌ها ۵۴۸ میلیارد ریال است.
وی در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در جزیره هرمز بیان کرد: این پروژه‌ها شامل تکمیل رینگ اصلی و تجهیز محور پیاده‌روی آن و تامین روشنایی دور رینگ به طول ۲۴ کیلومتر، مرمت و بازسازی مدرسه جری پولاک در قالب مجموعه اقامتی، ایجاد ۱۶ خانه بوم‌گردی، تعویض لوله‌های اصلی فرسوده آب و توسعه
 ۱۰ کیلومتری شبکه آبرسانی، بهسازی و زیباسازی معابر و سواحل هرمز، احداث موج شکن شرقی هرمز و نصب علائم راهنمایی و رانندگی است.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)افزود: طرح آموزش و اجرای تفکیک پسماند از مبدا، تامین مخزن آب هرمز، توسعه شبکه فاضلاب، ساماندهی و زیباسازی جداره‌های معابر اصلی شهر، آموزش جامع و فراگیر فعالان حوزه گردشگری، توسعه فضای سبز و بهسازی مبلمان شهری، بهسازی و نوسازی اماکن عمومی نظیر مساجد، مدارس، درمانگاه، ایجاد تاسیسات - خدمات گردشگری نظیر سرویس بهداشتی، حمام، ظرفشویی و تهیه طرح مرمت بنا‌های تاریخی و بوم گردی و اجرای بیش از ۲۰ طرح از جمله دیگر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی
 بنیاد برکت در جزیره هرمز به‌شمار می‌رود.
 خدمات اجتماعی ارائه شده به ساکنان جزیره هرمز
عسگری با اشاره به خدمات اجتماعی ارائه شده به ساکنان جزیره هرمز اظهار داشت:خدمات دندان‌پزشکی به یک‌هزار نفر از ساکنین جزیره، توزیع لوازم التحریر میان تمامی دانش‌آموزان به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ عدد، توزیع پنج بسته­ حمایتی ورزشی در سطح مدارس، توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ پک‌بسته اقلام بهداشتی، توزیع ۳ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی، توزیع ۴ هزار بسته مرغ، معرفی ۱۵ نفر از بیماران صعب‌العلاج، پخت و توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۳۰ جهیزیه به ۳۰ زوج جوان و تازه عروس داماد و معرفی ۱۰ نفر به کمپ ترک اعتیاد به صورت رایگان از جمله این خدمات است.
وی یادآور شد: اجرای ۴۰۸ طرح اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی
بنیاد برکت مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.