ثبت ۱۲۸ میلیون تردد در همدان

مدیرکل راهداری استان همدان:

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی در استان صادر شده است.

 

 

 


همدان-محبوبه یادگاری
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی در استان صادر شده است.
صفر صادقی‌راد افزود: ۳۴ راهدارخانه با
۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در استان فعال است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال جاری
 ۱۲۸ میلیون تردد ثبت شده است، تصریح کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ میلیون تردد بوده است.
صادقی‌راد مطرح کرد: امسال ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، همچنین ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد و  ۳۳ سامانه نیز اضافه خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه بیان کرد: ۷۶ دستگاه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای در استان فعالیت دارند، علاوه بر این چهار سامانه توزین در حال حرکت در استان فعال و ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ نیز پاسخگوی هم‌استانی‌هاست.وی همچنین عنوان کرد: سالانه
 ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود و در هشت ماه امسال نیز هفت میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان حمل و نقل شده است.
صادقی‌راد با اشاره به اینکه همدان در حمل و نقل کالاهای اساسی از بنادر موفق بوده است، اظهار کرد: ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال هستند.
به گفته وی در بخش ایمنی و ترافیک، سه هزار و ۵۰۰ بازدید از پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی صورت گرفته است.
صادقی‌راد در ادامه بیان کرد: ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری، ۱۵ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع در حال استعلام است، همچنین
دو مجتمع تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: در سال جاری ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌های بین راهی انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، افزود: در سال جاری ۲۰ مدرسه ایمن خواهد شد، علاوه بر این ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس در استان انجام می‌شود.
صادقی‌راد همچنین مطرح کرد: در هشت ماه ابتدایی سال ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی انجام و ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و
 ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شده است، افزود: با وجود محدودیت اعتبارات استانی تلاش  کرده‌ایم حداقل اقدامات در جاده‌ها انجام شود.
صادقی‌راد با بیان اینکه دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است، ادامه داد: همچنین ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر به صورت سراسری و در ابتدای امسال اعمال شده است، مطرح کرد: در حال حاضر اتوبوس‌ها با
 ۸۰ درصد و قطار با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند و تهیه بلیت از سوی مسافران در سامانه بررسی و از ورود مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری می‌شود.
صادقی‌راد درباره نقاط حادثه خیز استان بیان کرد: ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان آشکارسازی و ایمن‌سازی شده است، همچنین ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان رفع شده و هفت نقطه نیز به طور کامل برطرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی به عنوان نقطه حادثه‌خیز در استان صورت گرفته و این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و بررسی شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیاز است، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد و سالانه
 ۱۰ هزار تن نمک و ۸۰ هزار تن ماسه در استان خریداری و ذخیره می‌شود.
صادقی‌راد افزود: برف‌روبی جاده‌های استان با ماسه و نمک می‌تواند به بافت جاده‌ها آسیب بزند و اگر رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کنند بهره‌گیری از ماسه و نمک کاهش خواهد یافت.
 ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان
مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های در استان در دستور کار قرار دارد، گفت:در سال جاری تعداد ۲۰ مدرسه در این راستا ایمن سازی می‏شوند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌های در استان نیز در دستور کار
 قرار دارد، اضافه کرد: سال‌های پیش ۳۸ مدرسه و در سال جاری با توجه به امکانات ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را در این زمینه در دستور کار داریم.
صادقی راد در خصوص افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر نیز مطرح کرد:مقداری افزایش در این زمینه به صورت سراسری مطرح و اعمال شد و هم اکنون نیز، اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با صددرصد ظرفیت
در حال حمل و نقل مسافر هستند.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی مسافران در سامانه‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از ورود مسافران مبتلا به کرونا ممانعت به عمل آید.