از زمان آغاز شیوع ویروس تاکنون؛ هزار پرستار زنجانی به کرونا مبتلا شده اند

از زمان آغاز شیوع ویروس تاکنون؛ هزار پرستار زنجانی به کرونا مبتلا شده اند

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از هزار پرستار زنجانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر  این واحد دانشگاهی در استان زنجان ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر شاغل دارد، که از این تعداد، ۳هزار و ۳۰۰نفر به کرونا مبتلا شده اند که بیش از هزار نفر از آن ها، پرستار بوده اند.
وی با اشاره به شرایط بحرانیِ به وجود آمده در روز‌های آغازین شیوع کرونا در استان زنجان، افزود: مهمترین مشکل در آن زمان، تأمین تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک و لباس‌های محافظتی بود، اما پرستاران به رغم تمامی این مشکلات، تا پای جان ایستادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، جایگاه پرستاران در دوران همه‌گیریِ کرونا را همانند نقش سربازان در هنگام حمله دشمن عنوان کرد و گفت: برای یک سرباز در جبهه جنگ، فرقی نمی‌کند که دشمن با چه ابزاری حمله می‌کند؛ آنچه که برای او مهم است ایستادگی در مقابل دشمن است و پرستاران نیز در دوران شیوع کرونا همین نقش را ایفا کردند.
قزلباش ادامه داد: باید از خانواده پرستاران به طور ویژه تشکر کرد چراکه بدون همراهی آن ها، پرستاران نمی‌توانستند در صحنه مبارزه جدی با ویروس خطرناک کووید-۱۹ حاضر شوند.
وی افزود: پرستاران در دوران شیوع کرونا، مردم را تنها نگذاشتند و از این بحران سربلند بیرون آمدند و این در حالی است که آن‎ها با حداقل امکانات، بزرگترین دستاورد‌ها را رقم زدند و توانستند مدافع سلامت مردم باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه شدن ۲۰۰ تخت بیمارستانی و افزایش ۲ برابریِ تخت‌های آی سی یو استان زنجان در طول شیوع کرونا را یادآور شد و ادامه داد: افزایش تخت‌ها با حداقل نیرو انجام شد، کادر درمان به ویژه پرستاران این فشار کاری را با شیفت‌های اضافه، متحمل شدند و اگر چنین نبود، آمار مرگ و میر بسیار صعودی می‌شد.