فرماندار زرند: زغال سنگ زرند روی ریل ترکیه قرار گرفت

فرماندار زرند: زغال سنگ زرند روی ریل ترکیه قرار گرفت

فرماندار زرند: زغال سنگ زرند روی ریل ترکیه قرار گرفت

 

 

 


فرماندار زرند گفت:اولین قطار با محموله
زغال سنگ صادراتی شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه حرکت کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، طی مراسمی با حضور مجید ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان و علی صادق زاده فرماندار، اولین قطار با محموله زغال سنگ صادراتی معادن شهرستان زرند از ایستگاه
بین المللی راه آهن شهید محمد حسن زاده زرند به مقصد کشور ترکیه، حرکت کرد.
فرماندار زرند در این مراسم با بیان اینکه خرسندیم به میمنت ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، شاهد توسعه روز افزون انقلاب صنعت ریلی شهرستان هستیم، گفت: با مشارکت بخش خصوصی، اولین محموله زغال سنگ حرارتی صادراتی معادن غنی شهرستان از ایستگاه بین المللی راه آهن زرند به مقصد کشور ترکیه صادر شد.
علی صادق زاده با اشاره به آغاز انقلاب صنعت ریلی زرند در دوسال گذشته با شروع ریل گذاری مخصوص برای حمل و نقل مواد اولیه و محصولات حوزه صنایع و معادن شهرستان و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری کشور، افزود: صادرات زغال سنگ شهرستان به کشور‌های همجوار، نقش موثر و چشمگیری در رونق معادن و جهش تولید دارد.
فرماندار زرند ادامه داد: صادرات امروز در راستای قانون برنامه ششم توسعه و صادرات غیر نفتی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی را به دنبال خواهد داشت.
او اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی بتوانیم به بازار‌های اقتصادی جهانی نفوذ کنیم که خوشبختانه در شهرستان زرند این مهم محقق شده است.
مدیرکل راه آهن استان کرمان نیز گفت: خوشبختانه شاهد صادرات ۵۵۰ تن زغال سنگ حرارتی هستیم و این میزان زغال سنگ در قالب ۱۰ واگن باری با طی مسافت ۲ هزار کیلومتری در مدت زمان یک هفته به استان وان ترکیه صادر می‌شود.
مجید ارجونی ضمن تقدیر از حمایت‌های همیشگی و همه جانبه فرماندار زرند در راستای برنامه‌های توسعه‌ای صنعت ریلی شهرستان، تصریح کرد: طی برنامه ریزی انجام شده ماهیانه ۴ هزار تن زغال سنگ حرارتی شهرستان زرند به صورت منظم صادر می‌شود.