۷۰ درصد سهم مردم است؛ دستگاه‎ها سهم ۳۰ درصدی خود را ایفا کنند!

سخنگوی وزارت بهداشت می‎گوید: «پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۷۰ درصد است که با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.» هنوز و با گذشت حدود

۷۰ درصد سهم مردم است؛ دستگاه‎ها سهم ۳۰ درصدی خود را ایفا کنند!

سخنگوی وزارت بهداشت می‎گوید: «پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۷۰ درصد است که با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.» هنوز و با گذشت حدود
15 ماه از پاندمی، برخی مسئولان و دستگاه‌ها، مدام انگشت اتهام به‌سوی مردم گرفته و آنان را در آمدورفت پیک‌های مختلف، در سفر و حضر، تردد در شهر و در نهایت به‌خاطر رعایت حداقلی پروتکل‌های بهداشتی، مقصر می‌دانند، اما در تعطیلات، راه سفر را بر خودروهای شخصی که تنها خانواده در آن حضور دارند و طبعا از نظر بهداشتی ایمن‎ترند، می‎بندند و جریمه می‌کنند، اما همین خانواده‌ها می‌توانند در کنار افراد دیگر، با وسايل نقلیه عمومی سفر کنند، که می‌دانیم و می‌دانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها، بسیار پائین است.
 هنوز حمل‌ونقل درون‌شهری با تراکم و ازدحام مواجه است، هنوز بسیاری از مردم ناچار از حضور در محل کار خود و لاجرم تردد در شهر هستند، هنوز مردم برای تهیه‌ی برخی اقلام مورد نیاز خود که گاهی هم با کمبود مواجه می‌شود، در صف می‌ایستند-صف اتوبوس و تاکسی و نان و دارو و شیرخشک در برابر برخی داروخانه‌های مرکزی و ازدحام خطوط مترو- اما با این‌همه، اکثر همین مردم، هم ماسک دارند، هم اسپری، و تا آن‌جا که ممکن است فاصله ایمنی را هم رعایت می‌کنند. آن‌هم در شرایط اقتصادی که احتمالا تهیه هر روزه این اقلام برای بسیاری از خانواده‌ها مشکل است.
این سهم هفتاد درصدی مردم است، که عرصه زندگی روزانه  و سفر و حضر را بر خود و خانواده‌‎شان تنگ کرده‎اند تا دوام بیاورند. اما همین مردم با تمام رعایت‎هایشان باید از خطوط حمل‎ونقل عمومی پرازدحام استفاده کنند، برای تهیه‎ی یک قلم دارو، شهر را زیرو رو کنند و در صف‎های متعدد بایستند، چون داروی برخی بیماری‎ها کمیاب شده و یا برخی بیمارستان‎ها، تهیه‎ی دارو و وسائل مورد نیاز اتاق عمل را بر عهده بیمار گذاشته‎اند.
 هنوز در بسیاری از کارخانه‎ها و کارگاه‎ها، کارگران تا سه شیفت و حتی روزهای تعطیل هم کار می‎کنند و در کناراینان داشته باشید افراد زباله‎گردی را که برخی از آنان برای پیمانکاران شهرداری کار می‎کنند! انتظار حداقلی این است که برخی مسئولان و دستگاه‎ها پیش از شروع به متهم کردن مردم، متوجه سهم خود در این میان هم باشند.