تداوم گازرسانی به مناطق محروم استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از تداوم گازرسانی به مناطق‌ محروم این استان در سال جهش تولید خبر داد.


مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از تداوم گازرسانی به مناطق‌ محروم این استان در سال جهش تولید خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح درباره وضع گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان، گفت: ۵۶ شهر گازدار شدند و ۱۴ شهر در مرحله اجرا قرار دارند. یک شهر نیز در مراحل نهایی طراحی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده، تعداد ۱۰ شهر (ارزوئیه، هنزا، زهکلوت، گنبکی، ریگان (محمدآباد)،مردهک، دوساری، عنبرآباد، فاریاب و شهداد) به همراه ۱۴۸ روستا در سال ۱۳۹۹ که به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: امسال با این جهش بزرگ گازرسانی، خانوار تحت پوشش شهری از ۹۴ به ۹۷ درصد و خانوار روستایی از ۴۶ به ۵۲ درصد و در مجموع درصد خانوار تحت پوشش استان از ۷۵ به ۸۲ درصد ارتقا خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان از اولویت‌های اصلی شرکت گاز کرمان است و امید می‌رود با گازدار شدن شهرهای جنوبی این استان، گامی بلند در جهت آبادانی مناطق محروم، روستاهای جنوبی و کمک به صنایع تولیدی، صنعتی، کشاورزی و اشتغال این مناطق برداشته شود.
فلاح با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در سال ۱۳۹۸ در این راستا تصریح کرد: با همت و تلاش تمامی کارکنان و متخصصان در سال ۱۳۹۸ شاهد پیشرفت بسیار عظیمی در گازرسانی استان کرمان بودیم، به نحوی که هر هفته سه روستا به شبکه سراسری گاز متصل و همچنین سه شهر بلوک، نظام‌شهر و اندوهجرد نیز در این سال از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
وی گفت: ۳ هزار و ۳۳۸ روستای استان کرمان قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد هزار و ۲۸۱ روستا  گازدار هستند و گازرسانی به هزار و ۵۸۳ روستا در دست طراحی، ۳۵۵ روستا در دست اجرا و ۱۱۹ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار  است.