میز خبر

۰

تشریح عملکرد مدیریت اچ‌اس‌یی وزارت نفت
مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیر عامل وزارت نفت در نشست معاون اول رئیس‌جمهوری با مدیران ارشد صنعت نفت گزارش مبسوطی از نحوه عملکرد این مدیریت ارائه داد.
به گزارش خبرنگار شانا، سیدباقر مرتضوی،  گفت: براساس آمارهای موجود تعداد فوتی‌های صنعت نفت نسبت به سال ۹۷، ۶۷ درصد کاهش داشته و این در حالی است که تعداد فوتی‌ها نسبت به بازه پنج سال پیش یعنی از سال ۸۸ تا ۹۳ رقمی حدود ۸۴.۱ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.
این مقام مسئول در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: با توجه به اپیدمی شدن این ویروس در سطح کشور کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در وزارت نفت تشکیل و الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به این ویروس در صنعت نفت ابلاغ شد.
به گفته مرتضوی، کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ با تدوین دستورعمل‌های هوشمندانه که برگرفته از تجربه‌های جهانی و نیز تجربه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بود توانست به خوبی این بحران را مطابق با نوع وظایف شرکت‌های تابع وزارت نفت در مناطق عملیاتی دریایی و خشکی به خوبی مدیریت کند.
مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت در ادامه ارائه گزارش این مدیریت عنوان کرد: فرماندهی صحنه ایده‌ای بود که برای نخستین‌ بار از سوی مقام عالی وزارت نفت مطرح شد که بر اساس این ایده همه کارها و فعالیت‌های سطح وزارتخانه یک فرم واحد و مشخصی را به خود گرفت.

آغاز ساخت ۶ مخزن جدید ذخیره‌سازی بنزین و نفت‌گاز در پالایشگاه بندرعباس
عملیات ساخت ۶ مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه بندرعباس آغاز شد.
به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت بندرعباس، با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، در مراسمی با حضور مدیران و رؤسای این مجموعه، کلنگ آغاز عملیات ساخت ۶ مخزن جدید
ذخیره سازی فرآورده‌های بنزین و نفت گاز زده شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این مراسم گفت: این مخازن شامل دو مخزن برای فرآورده بنزین از نوع سقف شناور و چهار مخزن از نوع سقف ثابت برای فرآوده نفت‌گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره‌سازی ۲۵۰ هزار بشکه را دارند.
هاشم نامور افزود: با ساخت مخازن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌ها در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد و افزون بر اینکه حجم ذخیره‌سازی را به‌مدت ۱۰ روز افزایش می‌دهد، موجب کاهش ریسک و استمرار فرآیند تولید نیز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۱۸ ماه است، گفت: برای اجرای این طرح ۲۲۰ میلیارد تومان و ۸۰۲ هزار یورو هزینه می‌شود.