۵ سال محرومیت،جریمه دانشگاهی که بورسیه‌ها را نپذیرد

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کی نژاد گفت: دانشگاهی که بورسیه خودش را به عنوان هیات علمی در دانشگاه جذب نکند تا ۵ سال اجازه جذب در رشته مورد نظر را نخواهد داشت.


کی نژاد گفت: دانشگاهی که بورسیه خودش را به عنوان هیات علمی در دانشگاه جذب نکند تا ۵ سال اجازه جذب در رشته مورد نظر را نخواهد داشت.
محمد علی کی نژاد، رئیس هیات عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر ساله حدود هزار نفر جذب هیات علمی می‌شوند و در فراخوان جذب هیات علمی در سال ۹۹ حدود ۹۶۰ نفر جذب خواهند شد که بودجه مورد نظر برای جذب این افراد کاملا در نظر گرفته شده است.
وی افزود: وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می‌دهد و فارغ التحصیلان پزشکی باید طرح‌های خود را در دانشگاه ها بگذرانند و به همین علت بر اساس نیاز دانشگاه‌ها و مجوزی که به وزارت بهداشت داده می‌شود هیات علمی جذب می‌کنیم.
 شرایط جذب افراد بازنشسته به عنوان هیات علمی
رئیس هیات علی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شرایط جذب افراد بازنشسته به عنوان هیات علمی گفت: بازنشسته‌ها شرایط خاصی دارند و افرادی که استاد نمونه و ممتاز باشند تا سن ۷۳ می‌توانند کار کنند مگر اینکه خودشان نخواهند. تعداد زیادی از اساتید بازنشسته در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول به تدریس هستند.
او در ادامه درباره جزئیات لغو قرارداد با اعضای هیات علمی توضیح داد: لغو قراداد به این دلیل است که بعضی از مسائل از سوی دانشگاه‌ها رخ داده و با روح قوانین ما در تضاد است و برای مثال یکی از این اقدامات جذب هیات علمی به صورت سلیقه‌ای است.
رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: دانشگاه‌هایی که بورسیه خودشان را به عنوان هیات علمی در دانشگاه جذب نکنند هیات عالی جذب دلایل را از آن‌ها می‌گیرد و اگر این دلایل را هیات مرکزی جذب بپذیرد مشکلی وجود ندارد، ولی اگر دانشگاه محکوم شود، به این دانشگاه تا ۵ سال اجازه جذب هیات علمی در رشته مورد نظر داده نمی‌شود و هیات مرکزی جذب هم حکم صادر می‌کند که بورسیه در همان دانشگاه مشغول به کار شود.