خبـــرنامه

۰

 

انحلال قریب‌الوقوع سازمان تیم های ملی
تحولات اساسی که فدراسیون فوتبال در ماه های پیش رو با آن ها روبرو می شود ممکن است به معنای پایان کار سازمان تیم های ملی باشد. سازمان تیم های ملی از سال ۱۳۹۶ در فدراسیون فوتبال به وجود آمد و محمدرضا ساکت ریاست آن را به عهده داشت. سازمانی که به همراه رئیسش از همان روزهای اول شکل گیری در معرض انتقاداتی هم بودند و در نهایت عملکرد این سازمان در طول این سال ها یک عملکرد با فراز و نشیب تفسیر می شود.
با این وجود بعد از اجرای قانونی منع به کارگیری بازنشستگان و کنار رفتن محمدرضا ساکت از پست هایش در فدراسیون ، هیچگاه جانشینی برایش در ریاست سازمان تیم های ملی انتخاب نشد هرچند در ماه های اخیر زمزمه هایی از حضور سعید فتاحی مسئول سابق برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این پست به گوش می رسید. با این وجود به نظر می رسد آغاز تغییرات ساختاری در فدراسیون می تواند به معنای حذف سازمان تیم های ملی هم باشد. مهدی محمد نبی شاید بیشتر به قدرت افزایی نقش کمیته ها و دپارتمان ها دست بزند و مسئولیت تیم  های ملی بار دیگر مثل گذشته به دپارتمان تیم های ملی سپرده شود.

غیبت در جلسات و سکوت معنادار محمد بنا
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که همیشه شیوه خاص خود را در خصوص انتخاب ملی‌پوشانش داشته، این روزها در جلسات بحث و بررسی انتخابی تیم ملی غیبت دارد.
در حالی که در چند روز گذشته اختلاف نظر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با رئیس فدراسیون در خصوص چگونگی اجرای چرخه انتخابی تیم ملی رسانه‌ای شد، از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شاهد هیچ گونه واکنشی در این خصوص نبودیم. ضمن اینکه او اصلا در جلسات بحث و بررسی چرخه انتخابی تیم ملی حاضر نبوده است.
با توجه به روحیاتی که محمد بنا دارد، این سکوت و غیبت در جلسات معنادار به نظر می‌رسد. هر چند در این میان شایعاتی مبنی بر استعفای سرمربی تیم ملی هم شنیده می‌شود.
 البته این وضعیت و بی‌خبری نمی‌تواند خیلی ادامه‌دار باشد و ظرف هفته‌های آینده که چرخه انتخابی تیم ملی نهایی شده و در اختیار همه قرار خواهد گرفت، طبیعتاً شاهد واکنش مثبت یا منفی محمد بنا نسبت به آن خواهیم بود.

رضایت بشار رسن از تجربه حضور در پرسپولیس
هافبک عراقی پرسپولیس تاکید کرد که از حضور در پرسپولیس و لیگ ایران رضایت دارد. اما به نظر می‌رسد که این بازیکن خود را آماده جدایی از این تیم می‌کند.
بشار رسن یکی از خریدهای خوب خارجی پرسپولیس بوده است که سومین فصل حضورش را در سرخ پوشان تجربه می‌کند.
او درباره بازی در لیگ ایران گفت: من در  این سه سالی که در لیگ ایران بازی کرده‌ام به خوبی با فرهنگ این کشور آشنا شده‌ام و گذشته از هماهنگی با بازیکنان خارجی بازی کردن زیر فشار زیاد هواداران را هم تجربه کرده‌ام. یک بازیکن باید در انتخاب تیم خود تمرکز بالایی داشته باشد تا زمینه موفقیت برای او فراهم شود.
بشار ادامه داد: لیگ عراق بازیکن با استعداد زیادی دارد اما متاسفانه با توجه به شرایطی که داشته است نتوانسته تا از این سرمایه‌های خود استفاده کند و بازیکنان با استعداد راهی لیگ های دیگر می شود. لیگ ایران جزو لیگ های نیست که زیاد زیر ذره بین رسانه ای باشد و تلاش می کنم تا در انتخاب بعدی خود که شاید اروپا و یا شاید هم لیگ کشورهای خلیج باشد بیشتر دیده شوم.
طبق اعلام سایت اخبار العراق بشار رسن بعد از آنکه دو فصل در پرسپولیس بازی کرد قراردادش را دو سال دیگر هم با این تیم تمدید کرده و به این ترتیب او یک فصل دیگر با سرخپوشان قرارداد دارد.
با این حال خبرهای زیادی درباره احتمال جدایی این بازیکن از پرسپولیس در تابستان به گوش می رسد.

مخالفت فیفا با کاهش زمان مسابقه به ۸۰ دقیقه؛
تعویضی‌ها به عدد ۵ افزایش یافت
فدراسیون جهانی فوتبال با درخواست فدراسیون ها به کاهش زمان بازی ها در ایام کرونا به ۸۰ دقیقه مخالفت کرد.
نشریه مارکا اسپانیا خبر داد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با پیشنهاد افزایش تعویض ها در این فصل بعد از سرگیری مسابقات موافقت کرده است.
قرار شده هر لیگی که مسابقاتش را از سرمی گیرد، می تواند در هر بازی به جای ۳ تعویض، ۵ تعویض انجام دهد تا فشار زیادی به بازیکنان وارد نشود. دلیل این امر تعطیلی طولانی مدت لیگ ها به دلیل کرونا و فشرده شدن مسابقات در ادامه فصل است.
البته فیفا با درخواست فدراسیون ها مبنی بر کاهش زمان دیدارها از ۹۰ به ۸۰ دقیقه مخالفت کرد. این روزها لیگ های فوتبال در تلاش هستند تا مسابقات این فصلشان را از سر بگیرند.

احتمال بازگشت سامان قدوس به لیگ برتر سوئد
یک رسانه سوئدی از بازگشت احتمالی سامان قدوس، مهاجم تیم
آمیای فرانسه به لیگ برتر این کشور خبر داد.
به گزارش Expressen سوئد، تیم آمیا با تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه از لیگ دسته اول این کشور سقوط کرد. این تصمیم پس از توقف رقابت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد و بدین ترتیب تیم آمیا که ۱۰ هفته پیش از پایان لیگ دسته اول فرانسه در منطقه خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت، فصل آینده باید در لیگ دسته دوم بازی کند.
در این میان به نظر می‌رسد سامان قدوس بابت بازی برای تیم آمیا در لیگ دسته دوم فرانسه خوشحال نبوده و بی‌میل به جدایی از این تیم نیست. در صورت جدایی از آمیا لیگ سوئد می‌تواند یکی از مقاصد قدوس باشد، اتفاقی که می‌تواند برای بسیاری از تیم‌های سوئدی یک رویا باشد. آیا چنین انتقالی می‌تواند به واقعیت نزدیک شود؟
سامان قدوس پس از درخشش با تیم اوسترشوندس سوئد در لیگ اروپا مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار  گرفت و سرانجام با قراردادی چهار ساله راهی تیم آمیای فرانسه شد. این بازیکن پیش از پیوستن به تیم فرانسوی قرارداد داخلی با تیم اوئسکا اسپانیا امضا کرد که در نهایت منجر به محرومیت چهار ماهه و جریمه چهار میلیون یورویی‌اش از سوی کمیته انضباطی فیفا شد.