خبر

۰

موافقت مجلس با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی
نمایندگان مجلس با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی موافقت کردند.
 به گزارش ایسنا، بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی قرار داشت.
در جریان بررسی کلیات این لایحه سه نماینده به عنوان موافق و
 سه نماینده به عنوان مخالف صحبت کردند و نهایتا پس از اظهار رییس کل بانک مرکزی و اعلام نظر کمیسیون اقتصادی به عنوان موافق تصویب کلیات، مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کرد.

 شینهوآ خبر داد؛صادرات کیت تشخیص کرونا توسط ایران به آلمان و ترکیه
شینهوآ از دستاورد ایران در زمینه تشخیص کرونا خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از شینهوآ، ایران برای شناسایی بیماران مبتلا به علائم کرونا ویروس، کیت تست تشخیص بومی ساخت ایران را به آلمان و ترکیه صادر می‌کند. این کیت در ایران و با فناوری بومی و توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است‌.

 به دلیل خسارت مالی زیاد؛
کرونا کالج‌های آمریکایی را به مرز تعطیلی کشاند

شیوع ویروس کرونا به دانشگاه ها و کالج های آمریکا خسارت زیادی زده و بسیاری از کالج های کوچک را در معرض تعطیلی قرار داده است.
به گزارش  مهر به نقل از ای بی سی نیوز، همه گیری ویروس کرونا مانند بلا بر دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی باریده است. شیوع این ویروس کسب وکار برخی از مؤسسات آموزش عالی در این کشور را به چالش کشیده و حتی ممکن است برخی از آنها را وادار به تعطیلی کند.
تعداد دانشگاه‌هایی که دچار چالش شده‌اند، بسیار زیاد است. دانشگاه میشیگان پیش بینی می‌کند میزان خسارت این ویروس به ۳ پردیسش بین ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار باشد. سیستم دانشگاهی کالیفرنیا فقط در ماه مارس با ۵۵۸ میلیون هزینه غیرمترقبه روبرو شد.
پردیس بولدر در دانشگاه کلرادو نیز طی تابستان حداقل با ۶۷ میلیون دلار خسارت روبرو می‌شود.

اتحادیه اروپا: انگلیس هنوز به اوج شیوع کرونا نرسیده‌ است
مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در اتحادیه اروپا گفت، انگلیس از جمله کشورهای اروپایی است که هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده‌اند.
به گزارش  فارس، «آندریا آمون» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در اروپا گفت، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر هنوز به نقطه اوج شیوع ویروس کرونا نرسیده‌اند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آمون  در کنفرانسی ویدئویی به قانون‌گذاران اروپایی گفت، روند شیوع ویروس کرونا در بلغارستان همچنان صعودی است و در انگلیس، لهستان، رومانی و سوئد نیز «در ۱۴ روز گذشته تغییرات قابل ملاحظه‌ای» از نظر میزان شیوع این بیماری مشاهده نشده است.