خبر

۰

 

 آمار مبتلایان کرونا در روسیه از چین، ترکیه و ایران پیشی گرفت
روسیه از نظر تعداد ابتلا به کرونا در رده هفتم قرار گرفت.
به گزارش ایلنا به نقل از تاس، روسیه  ۱۰ هزار و ۶۳۳ ابتلا به کروناویروس جدید را تأیید کرد و تعداد رسمی مبتلایان این کشور به ۱۳۴ هزارو ۶۸۷ رسید.روسیه اکنون هفتمین کشور از نظر آلودگی به کرونا است که از چین، ترکیه و ایران پیشی گرفته است.

جولان کووید-۱۹ در ایالات متحده؛
شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۶۷۴۴۸ نفر رسید

شمار افراد جان باخته بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا به بیش از ۶۷ هزار و ۴۴۰ نفر افزایش یافت.
به گزارش  مهر به نقل از نیویورک تایمز، شمار قربانیان کرونا (کووید -۱۹) در آمریکا  به ۶۷ هزار و ۴۴۸ نفر رسید. بر اساس آمارهای ثبت شده، شمار افرادی که در ایالت متحده به کرونا مبتلا شده‌اند نیز به یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۳۳ نفر افزایش یافته است.بر همین اساس، تاکنون در آمریکا ۱۷۳ هزار و ۷۲۵ نفر که به کرونا مبتلا بودند درمان شده‌اند.
بر اساس آمارهای جهانی، شمار کلی افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان به سه میلیون و ۴۳۰ هزار نفر رسیده است.
روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال برکناری «آلکس ایزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور به اتهام سو مدیریت در مراحل آغازین بحران کرونا است.

 بازگشایی تدریجی مراکز تجاری در امارات
مراکز تجاری ابوظبی در پایان هفته به روی تعداد محدودی از مشتریان همگام با کاهش محدودیت‌های قرنطینه بازگشایی می‌شود.
  به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، مراکز تجاری ابوظبی در پایان هفته به روی تعداد محدودی از مشتریان همزمان با کاهش محدودیت‌های قرنطینه بازگشایی می‌شود.سه مرکز تجاری در ابوظبی با طرح پذیرش ۳۰ درصد از تعداد معمول افرادی که مکرر در این اماکن رفت‌و‌آمد می‌کنند، پس از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله نصب دستگاه‌های تعیین درجه حرارت بازگشایی شده است.

افزایش ابتلای کادر درمان پاکستان به کرونا
اتحادیه پزشکان پاکستان نسبت به افزایش ابتلای کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا هشدار داد.
به گزارش  فارس، اتحادیه پزشکان پاکستان نسبت به افزایش ابتلای کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا هشدار داد.
اتحادیه پزشکان پاکستان اعلام کرد تأمین نشدن به موقع تجهیزات حفاظتی برای مبارزه با کرونا همچنین پایبند نبودن مردم به قرنطینه عمومی سبب شده بسیاری از پزشک‌ها و پرستاران به این بیماری خطرناک مبتلا شوند.میزان ابتلا به ویروس کرونا درمیان پزشکان و پرستاران پاکستانی در یک هفته گذشته 75 درصد افزایش یافته است.مرکز ملی اورژانس پاکستان اعلام کرد بیش از 500 نفر از پزشکان پاکستانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.