میز خبر

۰

 

.

استاندار اردبیل :
افزایش تولید ۸۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل

استاندار اردبیل از افزایش تولید ۸۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل خبر داد.
به گزارش مهر، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از مجموعه تولید جوجه اردبیل اظهار کرد: در این مجموعه تولید مرغ گوشتی برای تأمین نیاز داخلی و صادراتی یک میلیون قطعه بوده و با توسعه دستگاه‌ها و نیروی انسانی ۸۰۰ هزار قطعه به این میزان افزوده می‌شود یعنی ۸۰ درصد افزایش تولید خواهد داشت.
وی افزود: در سال جهش تولید بنا به منویات مقام معظم رهبری، جوجه یک روزه از ۷۰ میلیون قطعه به صد میلیون قطعه افزایش تولید پیدا می‌کند.استاندار اردبیل اظهار کرد: این مجموعه یکی از تولیدکنندگان برتر و بنام کشور است و در راستای اشتغالزایی و تأمین نیازهای داخلی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند.

امدادرسانی به هزار و ۴۶۸ حادثه‌دیده از سیل در فارس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر با ۲۶ تیم عملیاتی به یاری هزار و ۴۶۸ حادثه‌دیده از سیل شتافتند.
به گزارش تسنيم ، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: در پی بارش باران روزهای اخیر در فارس ۱۱ شهرستان استان درگیر سیلاب شده است که نیرو‌های امدادی امدادرسانی به
 ۳۹۸ خانوار را انجام داده‌اند.او افزود: نیرو‌های جمعیت هلال احمر با ۲۶ تیم عملیاتی به یاری هزار و ۴۶۸ حادثه‌دیده شتافتند.
درویشی شهرستان‌های گرفتار در سیل و آبگرفتگی را آباده، ارسنجان، اقلید، جهرم، خرامه، سپسدان، شیراز، فیروزآباد، مرودشت، ممسنی و نی ریز اعلام کرد.او با اشاره به توزیع اقلام امدادی و اهدایی به آسیب دیدگان از سیل، گفت: ۳۷۳ تخته پتو، ۹۳۵ قوطی کنسروجات، ۶ تخته موکت،
 ۲۶۰ کیلو برنج، ۱۳۸۴ کیلو نایلون، ۳۰۰ قرص نان، ۱۰۵ کیلو گرم حبوبات و ۳ دستگاه چادر امدادیدر میان حادثه‌دیدگان توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از به کار گیری ۶ دستگاه خودرو آمبولانس و ۱۷ دستگاه خودرو کمک دار برای کمک به افراد گرفتار در سیلاب خبر داد.

معاون عمرانی استانداری البرز:
روزانه ۴۰۰ هزار نفر میان دو شهر کرج و تهران تردد می‌کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تردد روزانه ۴۰۰ هزار نفر میان تهران و کرج خبر داد.
به گزارش مهر، علی درویش پور در جلسه مدیریت کرونا که با حضور معاون کل وزارت بهداشت همراه بود، اظهار کرد: در استان البرز ۳۵۰ مرکز جامع سلامت آماده ارائه خدمات هستند، ۴۳۰ قرارگاه محله محور نیز شکل گرفته است.
وی با اشاره به تجهیز و آماده سازی ۶۳۰ تخت نقاهتگاهی در استان، گفت: هزار و ۲۰۰ تخت دیگر در مرحله آماده سازی قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه تراکم جمعیت استان البرز ۱۱ برابر از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱.۵ میلیون مترمربع از معابر سطح شهرهای استان به صورت شبانه روزی ضدعفونی شده است.
درویش پور با تاکید بر اینکه روزانه ۴۰۰ هزار نفر از کرج به تهران  رفت و آمد می‌کنند، گفت: از طرفی وجود زندان‌های متعدد و مناطق حاشیه‌ای شرایط را مقابله با بیماری کرونا ویژه ساخته است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از ابتدای سال جاری تا کنون آمار تردد در البرز ۲۹ میلیون بوده است که این آمار در همین بازه زمانی سال گذشته برابر ۴۹ میلیون و ۲۹۲ هزار تردد بوده است.
درویش پور با اشاره به کمک ۱۱ میلیاردی شهرداری استان به دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ۵ میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری کرج اختصاص یافته است.وی افزود: در بحث پرداخت مطالبات مراکز درمانی البرز نیز بالغ بر  ۲۹۰ میلیارد تومان از سوی بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز میزان مصرف سوخت در استان را از ابتدای سال تاکنون ۷۵.۵ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ میلیون لیتر مصرف شده بود.
درویش پور همچنین گفت: میزان مصرف بنزین در استان از ابتدای سال تاکون ۳۲ میلیون لیتر بوده است که در این مورد کاهش ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

به علت گرمای هوا؛
عملیات مبارزه با بیماری «زنگ زرد» غلات در سیستان متوقف شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از توقف عملیات مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در منطقه سیستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهارداشت: با گرم شدن هوا خصوصاً افزایش درجه حرارت شبانه به بالای ۲۰ درجه و نزدیک شدن به زمان برداشت غلات،
درحال حاضر عملیات مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در سیستان متوقف شده است.وی افزود: کار مبارزه با این بیماری از ۱۲ اسفندماه سال گذشته شروع وتاکنون ۱۸ هزار و ۱۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم وجو علیه زنگ زرد با مشارکت۸۹ اکیپ سمپاشی شده است.
طوقی ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان به زیرکشت غلات رفته است.
گفتنی است، رشد بیماری زنگ گندم در دمای بالای ۲۰ درجه محدود و متوقف می‌شود.