خبر

۰

 

ترامپ: ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده و مجاز به ارایه شواهد نیستم
ترامپ پیشتر مدعی شده دولت چین می خواهد او در انتخابات در پیش رو ببازد. او همچنین از بررسی گزینه های تنبیه چین خبر داده است.
دونالد ترامپ  در اظهاراتی مدعی شد که شواهدی دارد که بیانگر ارتباط ویروس کرونا به آزمایشگاهی در شهر "ووهان" چین است.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ  در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد شواهدی دیده که اطمینان یافته ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته و منتشر شده است.
او در برابر اصرار خبرنگاران درباره ارایه شواهد و مدارک از این ادعا گفت: نمی‌توانم دلیل اطمینانم را بیان کنم. من مجاز به این کار نیستم.
ادعای ترامپ در حالی است که  جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی خود را درباره ویروس کرونا جدید (کووید 19) ارایه داد و اعلام کرد که شواهدی در دست نیست که این ویروس " دست ساز بشر یا اصلاح شده ژنتیکی" بوده باشد.

فوت ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در آمریکا طی یک روز
جدیدترین آمار‌های منتشر شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا درباره میزان ابتلا و تلفات کروناویروس حاکی از آن کرونابوده که این کشور برای سومین روز متوالی آمار تلفات بیش از ۲۰۰۰ تن در اثر ابتلای به این بیماری را داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا به لحاظ تلفات و میزان ابتلای به کروناویروس رتبه اول را در دنیا کسب کرده است.
بر اساس آمار‌هایی که دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده در روز پنجشنبه تعداد ۲۰۵۳ مورد مرگ در اثر کروناویروس در این کشور ثبت شده است. همچنین بر طبق آمار‌های این دانشگاه، آمریکا در روز چهارشنبه نیز تعداد ۲۵۰۲ مورد و در روز سه شنبه تعداد ۲۲۰۷ مورد مرگ در اثر ابتلای به کروناویروس را داشته است.مجموع آمار‌های منتشر شده از سوی دانشگاه مذکور که در بالتیمور واقع است، نشان میدهد که در آمریکا
تا کنون دست کم ۶۲۹۰۶ تن در اثر ابتلای به کروناویروس درگذشته اند.

 مایک پمپئو:
برای تمامی سناریوها در کره شمالی آمادگی داریم

وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور برای هر سناریویی در زمینه کره شمالی آماده است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، گفت که این کشور برای هر سناریویی در زمینه کره شمالی آماده است.
وی با اشاره به عدم حضور «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی در انظار گفت که «این امر غیرعادی بوده، اما بی‌سابقه نیست.»
او در ادامه گفت: «در این زمینه حرفی برای گفتن ندارم. همچنان وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و مشغول کار هستیم تا هر احتمالی را در نظر بگیریم و برای آن آماده باشیم.»
پمپئو در ادامه گفت که این کشور همچنان بر خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و اجرای توافق سنگاپور میان رهبران دو کشور متمرکز است و تغییرات احتمالی در درون سیستم پیونگ‌یانگ تاثیری بر این امر نمی‌گذارد.»