خبـــرنامه

۰

 

ادعای عجیب رسانه های ایتالیایی؛
مذاکره استراماچونی و ایران خوب پیش رفته است
!
در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران با دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات قرارداد دارد و این مربی حتی کار‌های مقدماتی حضورش در تیم ملی را هم انجام داده است، خبر‌هایی از مذاکره آندره استراماچونی سرمربی سابق استقلال با فدراسیون منتشر شده است.
هرچند سخنگوی فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کرد، اما سایت‌های خبری در ایتالیا همچنان بحث حضور استراماچونی در تیم ملی ایران را با جدیت پیگیری و خبرهایش را منتشر می‌کنند.
سایت «topscommesse» در این مورد نوشت: «دوران مربیگری آندره استراماچونی می‌تواند با یک فصل جدید پربارتر شود. مربی سابق تیم‌های اینتر و اودینزه یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ایران است. تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ است و در انتظار دیدار‌های سرنوشت سازی است تا به صعود به جام جهانی امیدوار باشد.»
این سایت سپس با اشاره به نتایج عالی به دست آمده با استقلال ادامه داد: «تجربه استراماچونی در استقلال سران فدراسیون ایران را متقاعد کرد که روی این مربی ایتالیایی تمرکز کنند. بر اساس اعلام چند منبع، گفتگو‌های طرفین در حال حاضر به خوبی پیش رفته است.»
ادعای عجیب دیگر این سایت مربوط به مذاکره با دیگر گزینه ایتالیایی یعنی «دبیاسی» است: «علاوه بر استراماچونی، فدراسیون ایران گزینه دبیاسی را هم بررسی می‌کند هرچند اگر در این مورد از صحبت کردن امتناع شود.»
این در حالی است که پیش از این مذاکراتی با دبیاسی صورت گرفته بود، اما این اتفاق پیش از انتخاب اسکوچیچ بود.

انتخاب مدیرعامل و دو عضو هیات مدیره پرسپولیس؛
کارگزار ماندنی شد؟

با ورود وزیر ورزش به اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس شرایط این باشگاه هفته آینده با انتخاب مدیرعامل و دو عضو جدید هیات مدیره به سمت ثبات و آرامش حرکت خواهد کرد.
در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۰ امتیاز نسبت به تیم دوم، صدرنشین نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تا پایان هفته بیست و یکم است، اوضاع داخلی این باشگاه کاملاً آشفته و بهم ریخته است.
پس از کناره گیری محمدحسن انصاری فرد انتظار می رفت وزارت ورزش هر چه سریعتر به اوضاع نابسامان این باشگاه سروسامان دهد اما هر چه زمان گذشت شرایط «قرمز» تر شد و کار را تا جایی پیش برد که بین سه عضو هیات مدیره هم بر سر بسیاری مسائل اتفاق نظر وجود ندارد و هر کدام ساز خودشان را می‌زنند.
مهمترین چالشی که اعضای هیات مدیره با آن مواجه بودند تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی های داخلی و خصوص خارجی بود که با وجود تلاش های صورت گرفته نه مهرداد هاشمی و نه مهدی رسول پناه در این راه موفق نبوده اند. علی رغبتی هم که مثل همیشه ساکت ترین عضو است!
با این حال هر کدام از این دو عضو در تلاش هستند تا منابع مالی را از راهی که سراغ دارند تامین کنند اما هر چه جلوتر می روند کمتر در کارشان موفق می‌شوند. یکی از درگیری های چند هفته اخیر مسئولان باشگاه پرسپولیس با کارگزار اسپانسری این باشگاه بود که حتی کار را به وزیر ورزش هم کشاند.
شرکت آتیه داده پرداز که به عنوان کارگزار اسپانسری باشگاه پرسپولیس ۱۵ میلیارد تومان را به عنوان قرض الحسنه به باشگاه داده بود و چند میلیارد هم درآمدزایی کرده است، مورد حمایت یکی از اعضای هیات مدیره قرار نداشت چرا که این عضو تمایل داشت شرکت ریحان فیلم که از شرکای اوست و مبلغی را به پرسپولیس قرض داده بود، به عنوان اسپانسر سرخپوشان کار را دنبال کند.
شاید به خاطر همین تمایلات شخصی بود که از سوی باشگاه پرسپولیس قرارداد با کارگزار اسپانسری باشگاه به صورت یکطرفه فسخ شد و از سوی مسئولان باشگاه خبر این فسخ قرارداد در اختیار رسانه ها قرار گرفت تا وزیر ورزش را در عمل انجام شده قرار دهد.
همین اختلافات باعث شد که مدیرعامل شرکت آتیه پرداز با وزیر ورزش ارتباط بگیرد و موضوع را جویا شود. مسعود سلطانی فر وقتی در جریان شرایط موجود قرار گرفت از این شرکت خواسته است به فعالیتش ادامه دهد.
نامه نگاری های بین وزارت ورزش و این شرکت به اینجا منجر شده که کارگزار اسپانسری سرخپوشان به فعالیت خود با شرایطی که به وزیر اعلام کرده است به کارش ادامه دهد. البته تصمیم نهایی در این مورد پس از پاسخ وزیر ورزش اتخاذ خواهد شد اما به نظر می رسد شرایط برای ادامه فعالیت این کارگزار فراهم شده است.
با این حال قرار است مدیرعامل و دو عضو جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هفته آینده انتخاب و معرفی شوند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد یکی از اعضایی که به هیات مدیره پرسپولیس اضافه خواهد شد دستی در پتروشیمی دارد و از بنیه مالی بالایی هم برخوردار است. دومین عضو جدید هیات مدیره هم مدیرعامل یک هلدینگ اقتصادی است که مذاکرات با وی ادامه دارد.