خبر

۰

 

در ماه مارس؛
نرخ بیکاری ژاپن به بالاترین سطح یک ساله رسید
نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.
به گزارش  مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رویترز بر اساس داده‌های رسمی گزارش داد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.
در این گزارش آمده است که نرخ بیکاری ژاپن در این ماه به ۲.۵ درصد افزایش یافته، در حالی که نسبت شغل به استخدام به ۱.۳۹ کاهش یافته است.
در حالی که میزان بیکاری ژاپن در مواجهه با بحران کرونا ممکن است در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ جهان پایین به نظر برسد، اما همین آمار می‌تواند فشار مضاعفی را بر نخست‌وزیر این کشور، شینزو آبه، برای تزریق بسته‌های تشویقی بیشتر به اقتصاد ژاپن، وارد کند.

 پکن اعلام کرد:
آمریکا تلاش دارد توجه‌ها را از عملکرد ضعیف‌اش در رابطه با کرونا منحرف کند
پکن اعلام کرد که سیاستمداران آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا در جهان «به اظهارات دروغین» روی آورده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن اعلام کرد که سیاستمداران آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا در جهان «به اظهارات دروغین» روی آورده‌اند.
این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن ممکن است در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور از چین درخواست غرامت کند.
«گنگ شائونگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین، در این رابطه گفت: «سیاستمداران آمریکایی یک هدف دارند: این‌که با اظهارات دروغین مسئولیت انجام اقدام‌‌های مناسب برای جلوگیری از این بیماری از روی خود برداشته و توجه‌ها را از عملکرد ضعیف‌شان منحرف کنند.»

 کرملین اعلام کرد:
یگانه راه‌حل بحران لیبی،‌ ارتباط دیپلماتیک و سیاسی میان طرفین درگیر است
کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به باور روسیه، فرآیند سیاسی و دپلماتیک یگانه راه برای حل بحران در لیبی است.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به باور روسیه، فرآیند سیاسی و دپلماتیک یگانه راه برای حل بحران در لیبی است.
این بیانیه در واکنش به اقدام حفتر به انتصاب خود به عنوان حاکم لیبی بدون استناد به هیچ نوع مشروعیت مورد قبول نهادهای بین‌المللی یا داخلی منتشر شده است.
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مسکو، ما همچنان باور داریم که یگانه راه‌حل بحران لیبی،‌ ارتباط دیپلماتیک و سیاسی میان طرفین درگیر است.»
وی افزود: «روسیه همچنان با شرکت‌کنندگان در فرآیند لیبی ارتباط دارد. به باور ما، هیچ راه دیگری برای حل بحران لیبی وجود ندارد.»