میز خبر

۰

 

ضدعفونی حاشیه شهر اهواز به همت بسیجیان خطوط لوله منطقه خوزستان
کارکنان بسیجی و جهادگر خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان همسو با سیاست‌های مسئولیت اجتماعی، اقدام به ضدعفونی معابر شهری حاشیه‌ای و کمتر برخوردار مناطق مختلف شهر اهواز کردند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، سیدعلی سالاری‌نژاد، فرمانده پایگاه بسیج شهدای خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی مدیر منطقه و معاونان فنی و عملیاتی و همچنین استقبال خودجوش بسیجیان منطقه، از زمان شروع ویروس کرونا تا امروز خدمات شایانی در حد توان، در مناطق مختلف شهری اهواز انجام شده است.
وی افزود: در طرح رزمایش همدلی ویژه مقابله با ویروس کرونا، همکاران بسیجی با استفاده از امکانات داخلی منطقه شامل خودرو و تانکر مواد ضدعفونی‌کننده و پمپ‌های خودرویی و نفری، ضدعفونی کردن تمامی معابر در مناطق مختلف و روستاهای همجوار با خطوط لوله را در دستور کار قرار دادند.
سالاری‌نژاد تأکید کرد: در این طرح به‌صورت شیفتی و در نیمه‌های شب طبق برنامه‌ریزی و شناسایی نقاط پرتردد، بیش از ۱۵ کیلومتر در هر شیفت کاری به‌صورت میانگین با محلول ضدعفونی‌کننده گندزدایی می‌شود.

قیمت ال‌ان‌جی در بازارهای آسیا کاهش یافت
یک تحلیلگر بازارهای انرژی اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) در آسیا مانند قیمت نفت خام برنت کاهش یافته است.
به گزارش شانا از خبرگزاری رویترز، در حالی که افت شدید قیمت نفت خام به  دلیل شیوع ویروس کرونا تیتر عناوین خبری شده است، سقوط قیمت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در آسیا به همان اندازه چشمگیر بوده و به همان اندازه عواقب طولانی‌مدت داشته است.
قیمت قرارداد تک محموله‌ای ال‌ان‌جی برای تحویل به شمال آسیا در هفته منتهی به ۲۴ آوریل به یک دلار و ۹۵ سنت برای هر یک میلیون واحد بی‌تی‌یو (mmBtu) سقوط کرد و پایین‌ترین رکورد قیمت را ثبت کرد.
این نخستین باری است که ال‌ان‌جی در این نوع معامله زیر ۲ دلار معامله می‌شود.
یکی از پیامدهای تقریبا عجیب کاهش قیمت قراردادهای تک‌محموله‌ای ال‌ان‌جی آسیا این است که قیمت آن اکنون تقریباً با قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده آمریکا یکسان است.

دومین قربانی بزرگ ریزش نفت ورشکسته شد
غول حفاری دایاموند آفشور با درخواست حمایت در برابر ورشکستگی، دومین قربانی بزرگ سقوط بازار نفت پس از شرکت وایتینگ پترولیوم در آمریکا شد.
به گزارش ایسنا، شرکت حفاری دایاموند که کوهی از بدهی دارد، اعلام کرده که تقاضا برای حمایت از ورشکستگی ناشی از سقوط بی سابقه قیمت‌های نفت بوده و وخامت وضعیت صنعت نفت در ماه های اخیر شدت گرفته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، حداقل هفت شرکت نفتی در آمریکای شمالی از ابتدای امسال پیش از این که شاخص وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته منفی شود، اعلام ورشکستگی کردند. این امر باعث شده است طلبکاران برای پیگیری مطالباتشان دست نگه دارند زیرا نمی خواهند
دارایی هایی را مصادر کنند که در بحبوحه نابودی تقاضا بر اثر شیوع پاندمی کرونا عملا هیچ ارزشی ندارند.
شرکت دایاموند اعلام کرد تلاش کرده که برای جلوگیری از فاجعه و اجتناب از ورشکستگی تلاش کرده است که استقراض کند اما موفق نشده است.عدم مزیت این شرکت نسبت به سایر شرکتهای حفاری، تمرکز روی فعالیت حفاری فراساحلی بود که بسیار گرانتر از حفاری در خشکی است و زیانهای مالی را برای شرکتهایی که در این حوزه متمرکز بوده اند، شدیدتر کرده است.
ناظران بازار پیش بینی می کنند که ورشکستگیهای بیشتری در راه است. شرکت مشاوره ریستاد انرژی هشدار داده که اگر قیمت نفت حدود ۲۰ دلار در هر بشکه بماند، ۵۳۳ شرکت نفتی آمریکایی ورشکسته خواهند شد.آرتم آبراموف، مدیر تحقیقات شیل در ریستاد انرژی اوایل ماه جاری اظهار کرد بود نفت ۳۰ دلاری کاملا بد است و زمانی که نفت به ۲۰ دلار یا حتی ۱۰ دلار سقوط کند، یک کابوس به معنای واقعی خواهد بود. در نفت ۱۰ دلاری تقریبا همه شرکتهای اکتشاف و تولید آمریکایی که بدهی سنگین دارند، خواستار حمایت در برابر ورشکستگی طبق قوانین این کشور خواهند شد.

آغاز انتقال نفت تولیدکنندگان آمریکایی به ذخایر استراتژیک
تولیدکنندگان آمریکایی در بحبوحه افت کم سابقه تقاضا در بحران شیوع پاندمی ویروس کرونا، با کمبود فضای برای نگهداری نفت بدون مشتری مواجه شده و در حال انتقال تولیدشان به ذخایر استراتژیک آمریکا هستند.
به گزارش ایسنا، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۱.۱ میلیون بشکه نفت به مخازن ذخایر استراتژیک تحویل داده شده است. یک مقام آمریکایی به بلومبرگ گفت: وزارت انرژی آمریکا قراردادهایی که اوایل ماه برای شرکتهای آمریکایی به منظور اجاره حدود ۲۳ میلیون بشکه از ظرفیت ذخایر استراتژیک اعلام کرده بود، را نهایی کرده است.
وزارت انرژی آمریکا در ۱۴ آوریل اعلام کرد که سرگرم مذاکره با ۹ شرکت برای نگهداری نفت آنها در ذخایر استراتژیک است و این نفت در ماه‌های مه و ژوئن انتقال داده می شود. این اقدام بخشی از طرح دولت ترامپ برای مقابله با اشباع عرضه عظیم نفت در مخازن تجاری آمریکا است.بازرگانان در حال حاضر که عرضه جهانی به دلیل شیوع پاندمی کرونا فراتر از تقاضا رفته، ۱۶۰ میلیون بشکه نفت را در کشتی‌ها نگهداری می کنند که نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده است.  آخرین باری که سطح ذخیره سازی نفت در مخازن شناور به رکورد بالایی صعود کرده بود، سال ۲۰۰۹ بود که بازرگانان بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت را در دریا نگهداری می کردند.