رئیس قوه قضائیه: فاسد شدن ۲۹۰۰ تن ذرت در بندر امیرآباد

رئیس قوه قضائیه وجود محموله های فاسد در انبارهای بنادر را سبب ضرر وزیان به کشور دانست و فاسد شدن دو هزار و ۹۰۰ تن ذرت در بندر امیرآباد را مایه تاسف خواند.

رئیس قوه قضائیه وجود محموله های فاسد در انبارهای بنادر را سبب ضرر وزیان به کشور دانست و فاسد شدن دو هزار و ۹۰۰ تن ذرت در بندر امیرآباد را مایه تاسف خواند.
به گزارش  مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای  در بازدید بنادر استان مازندران و بازدید میدانی از انبار ذرت‌های فاسد شده بندر امیرآباد استان مازندران، خطاب به مسئولان ذی‌ربط تاکید کرد که هدفش از این قبیل بازدیدها بررسی و انسداد فرآیندها و روندهایی است که موجبات وارد آمدن ضرر به بیت‌المال را فراهم می‌آورند.
وی همچنین در واکنش به عدم ترخیص دو هزار تن ذرت از سوی یک شرکت، این سئوال را مطرح کرد که چنانچه تا دو یا چند سال دیگر هم آن شرکتی که در جریان مزایده، کالا به او تعلق گرفته، باز هم در ترخیص کالای خود تعلل کرد، تکلیف چه خواهد بود؟
رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: وجود محموله‌های فاسد در انبارها، از جهات مختلف واجد ضرر و زیان است؛ علاوه بر ضررهای مادی که به واسطه تخصیص ارز برای واردات آن‌ها به کشور تحمیل می‌شود و یا هزینه‌هایی که بعضاً برای معدوم‌سازی آن‌ها صرف می‌شود، موضوع مهم دیگر آن است که این محموله‌های فاسد گاه موجبات سرایت فساد به سایر محموله‌های موجود در انبار را فراهم می‌آورند.
رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدید بر ضرورت تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی قبل از فاسد شدن آن‌ها تاکید کرد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدید از بندر امیرآباد، تاکید کرد: در این قبیل بازدیدها، موضوع فقط منحصر به فاسد شدن یک یا چند محموله نیست؛ بلکه بحث بر سر ریشه‌های فساد است که سبب تحمیل خسارت بر بیت‌المال می‌شود و ما مصمم بر خشکاندن این ریشه‌ها هستیم.