صنایع خراسان رضوی به تجهیزات تولید گاز مصنوعی مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی با محوریت تأمین سوخت از طریق افزایش ذخیره‌سازی گاز طبیعی و گاز مایع خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی با محوریت تأمین سوخت از طریق افزایش ذخیره‌سازی گاز طبیعی و گاز مایع خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی که با حضور وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری، قانون اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزای و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان امضا شده است.
وی افزود: هدف از امضای این تفاهنامه، توسعه و ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های مشترک و زمینه‌سازی برای اجرای پروژه‌های مرتبط با ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی و افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در دوره‌های اوج مصرف گاز در استان است.
مدیرعامل شرک گاز خراسان رضوی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی صنایع از ظرفیت‌های فناورانه برای ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی و افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در دوره‌های اوج مصرف با استفاده از فناوری‌ SNG و با در نظر گرفتن جنبه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی منعقد شد.
به گفته افتخاری، تدوین شیوه‌نامه و دستورعمل اجرایی برای به‌کارگیری SNG، ارزیابی و شناسایی صنایع و واحدهای متأثر از کمبود گاز، ارائه تسهیلات دولتی و اختصاصی وزارت نفت براساس مقررات و تامین گاز مایع مورد نیاز از تعهدهای وزارت نفت در اجرای این تفاهمنامه است.
وی تصریح کرد: همچنین استانداری خراسان رضوی متعهد به اطلاع‌رسانی، ترغیب و تشویق صنایع و سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای SNG، همکاری و حمایت قانونی به‌منظور تسهیل و تسریع برای تأمین زمین مورد نیاز احداث واحدهای SNG بوده و اعطای مجوز، پروانه بهره‌برداری، تخصیص ارز، ثبت سفارش و تعیین تعرفه، تخصیص منابع استانی در دسترس و پیگیری تامین سرمایه مورد نیاز احداث واحدهای SNG را از طریق اعطای تسهیلات بانکی پیگیری خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: موضوع استفاده از فناوری‌های جدید به دلیل ناترازی زمستانی گاز در استان خراسان رضوی از تاکیدهای وزیر نفت است که با امضای این تفاهم‌نامه شرایط و امکان استفاده صنایع و شهرک‌های صنعتی استان از فناوری‌های روز دنیا مانند تولید گاز مصنوعی در چهارچوب شیوه‌نامه ابلاغی وزیر نفت تسهیل خواهد شد.
بر پایه این گزارش، دبیرخانه طرح تحول نفت و گاز استان مستقر در شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز آمادگی دارد در زمینه ارائه مشاوره فنی و اطلاعات تکمیلی به مدیران صنایع و شهرک های صنعتی و
 سرمایه گذاران علاقمند به موضوع اقدام کند.