میز خبر

۰

پیام تسلیت«همتی»به مناسبت درگذشت مدیرعامل بانک مسکن
رییس کل بانک مرکزی درگذشت مدیرعامل بانک مسکن را تسلیت گفت.
به گزارش ایلنا،  در پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی به‌مناسبت درگذشت مدیرعامل بانک مسکن آمده است:
"انا لله و انا الیه راجعون"
خبر درگذشت ناگهانی دوست و همکار عزیزمان، مرحوم  ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر‌عامل فقید بانک مسکن بر اثر بیماری کرونا بسیار تاسف‌برانگیز و حزن‌آور است.
مرحوم رحیمی انارکی، سالیان طولانی در بانک مسکن و در مدارج مختلف خدمت‌رسانی کرد و در سال‌های اخیر در کسوت مدیرعامل منشاء خیر و خدمت برای آحاد جامعه و کارکنان آن بانک بود.
صداقت بی‌نظیر، مسئولیت‌پذیری مجدانه، اهتمام مشفقانه، همدلی و فصاحت کلام از خصلت‌های فراموش نشدنی مرحوم رحیمی انارکی است که در خاطر همگان جاودانه خواهد ماند.
اینجانب ضمن تسلیت به خانواده گرامی ایشان و همکارانشان در بانک مسکن، از درگاه خداوند متعال آرزوی مغفرت الهی برای روح آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای اعضای خانواده، بازماندگان، دوستان و همکاران ایشان مسئلت دارم.

هنوز دستورالعمل اجرایی شرایط بازگشت ارز سال ۹۸ ابلاغ نشده است
رییس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: صادرکننده‌ای که سال ۹۸ کالا صادر کرده و ارز آن را نیز واریز کرده است هنوز نتوانسته مالیات
بر ارزش افزوده خود را دریافت کند چراکه دستورالعمل اجرایی آن صادر نشده است. بنابراین تا زمانی که بانک مرکزی شرایط رفع تعهد ارزی را اعلام نکند مالیات مسترد نخواهد شد و به همین دلیل برای صادرات سال ۹۸ تاکنون حتی ۱ ریال هم مسترد نشده اشت.
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه رفع تعهد ارزی سال ۹۸ همانند سال گذشته است، گفت: تا زمانی که بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی رفع تعهد ارزی صادرات سال ۹۸ را ابلاغ نکند، سازمان امور مالیاتی قادر به استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
وی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده‌ اسفند تا فروردین ماه، گفت: شرایط تا به امروز فرقی نکرده است و طی چندین جلسه‌ای که برگزار شد، پیشنهادهایی از سوی بانک مرکزی ارایه شد  که مورد نظر بخش خصوصی، وزارت صمت و گمرک نبود.بنابراین طی جلسه‌ای که با بانک مرکزی و با حضور همه دستگاه‌ها برگزار و پیشنهاداتی  مطرح شد.
لاهوتی تشریح کرد: نهایتا بانک مرکزی موافقت نمود شرایط بازگشت ارز سال ۹۸ بدون تغییر  همانند سال ۹۷ باشد،  اما هنوز دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ نشده و تا زمانی که دستوالعمل اجرایی آن ابلاغ  نشده است، به طور قطع نمی‌توان در مورد چگونگی رفع تعهد ارزی سال ۹۸ نظر داد.

محموله ۵ هزارتنی لیموترش در راه ایران
سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: طی روزهای آینده بیش از 5 هزار تن لیموترش وارد کشور خواهد شد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا کلامی، سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم بازار لیمو ترش را تشریح و تاکید کرد: در کنار ممنوعیت صادرات لیموترش و لیمو شیرین، تمهیداتی برای تامین کسری بازار از طریق واردات لیموترش اندیشیده شده است.
وی گفت: تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه برنامه ریزی برای واردات 5 هزار تن لیموترش اجرایی خواهد شد.
به گفته وی ورود این محموله بی‌تردید زمینه را برای کاهش و منطقی شدن قیمت این ماده خوراکی در بازار فراهم می‌کند.
او با اشاره به اینکه لیموترش با ارز نیمایی وارد کشور خواهد شد، افزود: به نظر می‌رسد این اقدام در کنار ممنوعیت صادرات لیموترش به تنظیم بازار این کالا منجر خواهد شد .
کلامی ضمن هشدار به محتکران لیموترش و لیموشیرین گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده این کالا تحت شمول قانون مقابله با احتکار است، با توجه به حجم واردات تا 15 اردیبهشت از یک سو و آغاز برداشت لیموترش و تولید داخل در تیرماه از سوی دیگر، کسانی که نسبت به عرضه لیموی موجود در انبار اقدام نکنند، گذشته از تخلف، با زیان هنگفتی نیز روبرو خواهند شد چرا که قیمت‌ها با کاهش روبرو می شود .
وی تاکید کرد: کسانی که با هدف کسب سودهای واهی و غیر قانونی وارد بازار شده اند باید بدانند که دادستانی به این موضوع ورود کرده و در نتیجه طبق قانون مبارزه با احتکار و قانون تعزیرات حکومتی جریمه سنگین در انتظار متخلفان خواهد بود.