رئیس قوه قضائیه؛ در صدد مبارزه ریشه‌ای و نه تبلیغاتی با فساد هستیم

رئیس قوه قضائیه گفت: در بحث مقابله با فساد، ما در صدد مبارزه ریشه‌ای نه کار تبلیغاتی هستیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: در بحث مقابله با فساد، ما در صدد مبارزه ریشه‌ای نه کار تبلیغاتی هستیم.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  در جریان سفر بدون تشریفات به استان خراسان شمالی، در دانشگاه بجنورد حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازد.
رئیس عدلیه در ادامه با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مصمم است به صورت ریشه‌ای با فساد مقابله کند و به سراغ بسترها و گلوگاه‌های فساد برود، گفت: ما به جای اینکه با صدها پرونده موردی مواجه شویم، به سراغ ۱۰ پرونده ریشه‌ای رفتیم که از قِبل آن، امکان ایجاد صدها پرونده وجود داشت البته این نافی برخوردهای موردی با فساد هم نیست.
وی افزود برای نمونه در یک فقره در نتیجه یک ارتباطات ناصحیح با یک شرکت، برای واردات میلیون‌ها تن نهاده دامی، بیش از هزار میلیارد تومان از مردم دریافت شده بود اما کالایی وارد کشور نشده بود؛ ما به این موضوع ورود کردیم و رسیدگی‌ها و برخوردهای مجدانه و لازم را ترتیب داده و اجازه ندادیم این موضوع به یک پرونده فساد بزرگ با شاکیانی پرتعداد تبدیل شود.
قاضی‌القضات تاکید کرد: در بحث مقابله با فساد، ما در صدد مبارزه ریشه‌ای هستیم نه کار تبلیغاتی؛ در مقوله مبارزه با فساد، ما در عین اینکه متمرکز بر روی علت‌ها هستیم، از معلول‌ها نیز غافل نمی‌شویم. سوال این است که در بحث مقابله با فساد، آیا به نقطه مطلوب رسیده‌ایم؟ باید بگویم نه اما مجدانه در این عرصه تلاش می‌کنیم.