معادلات انرژي

۰

موفقیت پالایشگاه بندرعباس در پنجمین جایزه ملی مدیریت انرژی
شرکت پالایش نفت بندرعباس تندیس نقره‌ای دو ستاره پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی ایران را به دست آورد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، با پایان یافتن ارزیابی پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در سال ۹۸ و بررسی نهایی و جمع‌بندی امتیازها و نتایج کسب‌شده، شرکت پالایش نفت بندرعباس در بخش صنایع انرژی‌بر موفق به کسب تندیس نقره‌ای دو ستاره شد.
هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: این جایزه براساس ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران به‌عنوان متولی برگزاری جایزه ملی مدیریت انرژی کشور، با توجه به نگرش، ساختار، فرآیند و دستاوردهای حاصل از عملکرد الگوی مدیریت مصرف انرژی به شرکت پالایش نفت بندرعباس اهدا شد.
وی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت بندرعباس در این دوره نسبت به تجربه‌های پیشین، رتبه بالاتری کسب کرده است، افزود: موفقیت کسب‌شده حاصل اقدام‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در بخش مدیریت انرژی و مشارکت تمامی کارکنان در این زمینه است که در چارچوب استفاده از مدل‌های ساختاری مدیریت انرژی و استانداردهای بین‌المللی مانند
ISO ۵۰۰۰۱، رعایت استاندارد ملی معیار مصرف انرژی ISIRI ۱۳۳۶۹، توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در شرکت پالایش نفت بندرعباس حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرای طرح‌های بهبود و بهینه‌سازی فرآیند پالایش نفت خام و میعانات گازی، افزایش کیفیت و کمیّت فرآورده‌های تولیدی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت همراه با کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها در محیط زیست و کاهش ضایعات را از جمله مهم‌ترین اقدام‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس با تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم در بهینه‌سازی مصرف انرژی عنوان کرد.
بر اساس این گزارش در این دوره از جایزه ملی مدیریت انرژی ۱۷ شرکت، نهاد و سازمان به مرحله نهایی راه یافتند و در ۲۸ عنوان مختلف در حوزه‌های تعیین‌شده در الگوی ارزیابی با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ ترویج استانداردهای مدیریت انرژی و معیارهای مصرف بهینه انرژی و توسعه فرهنگ دستیابی به اهداف سازمانی با استفاده از مفاهیم مدیریت انرژی از جمله اهداف جایزه ملی مدیریت انرژی است.

 از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام می‌شود؛
توزیع ۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم ماهشهر
تأمین و توزیع ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مصوب شد.
به گزاش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در تکمیل اقدام‌های پیشین برای تأمین مایحتاج قشور کم‌درآمد شهرستان و توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی در پایان سال، موافقت شد ۲۰۰۰ بسته معیشتی دیگر تهیه و در اسرع وقت در دیگر مناطق محروم توزیع شود.
براساس این گزارش، همسو با همکاری‌های شورای راهبردی صنایع پتروشیمی و شهرستان بندر ماهشهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، نشستی با حضور مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و عملیات غیرصنعتی، فرماندار ماهشهر و مسئول قرارگاه زیستی شهرستان (فرمانده بسیج) برگزار شد که تقبل تأمین و توزیع ۲۰۰۰ بسته‌های معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطابق مصوبه‌های ستاد مبارزه با کرونا شهرستان، از مصوبه‌های این نشست بود، همچنین این شورا توزیع دوباره مواد ضدعفونی‌کننده (آب ژاول رقیق‌شده) برای مصارف خانگی در مناطق محروم شهرستان را در دستور کار قرار داد.
افزون بر این، مقرر شد برای تهیه ۵۰۰ هزار ماسک که پارچه آن از طریق بودجه‌های شورای راهبردی تأمین و خریداری شده است، به طریق مقتضی در اختیار تولیدکنندگان ماسک در شهرستان قرار گیرد تا با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری، تولید این ماسک‌ها انجام شود.
در این نشست ضمن تشریح هزینه‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی از سوی رئیس و دبیر این شورا در رفع شیوع ویروس کرونا، راهکارهای پشتیبانی و حمایت از اقشار محروم حومه شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین به‌منظور ساماندهی و یکپارچه‌سازی نیازهای تجهیزاتی شهرستان، هماهنگی‌های لازم بین شهرستان و صنعت انجام شد.

فضاهای شهری پیرامون سازمان منطقه ویژه پارس ضد عفونی شد
عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهرهای عسلویه، نخل‌تقی، چاه‌مبارک، بیدخون، کنگان و دیر از سوی نیروهای آتش‌نشانی سازمان منطقه
ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد.
به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در ادامه انجام مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا در محیط‌های پیرامونی صنعت نفت، عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهرهای عسلویه، نخل‌تقی، چاه‌مبارک، بیدخون، کنگان و دیر به مدت چهار شب و با ۸۸ نفر ساعت انجام شد.
در این عملیات ۴۱ لیتر آب ژاول‌ و ۹ هزار و ۲۰۰ لیتر آب استفاده و بر این اساس ۱۲۶ هزار مترمربع از فضای شهری این مناطق ضدعفونی و گندزدایی شد.
ضدعفونی و گندزدایی معابر و فضاهای شهری مناطق پیرامونی صنعت نفت با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام می‌شود که این عملیات به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت.