خبر

۰

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد:
جزئیات بخشودگی شهریه برای دانشجویان ارشد و دکتری

دانشگاه تربیت مدرس با اعلام مصوبه‌ای، وضعیت پرداخت شهریه دانشجویان این دانشگاه برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را تعیین تکلیف کرد.
به گزارش مهر، معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد: در خصوص تسهیل و ارائه‌ تخفیف به دانشجویان شهریه‌پرداز در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ (شرایط اضطراری شیوع ویروس کرونا) و دانشجویانی که مشمول پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیل و سنوات مازاد می‌شوند مطرح و پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.
براساس این تصمیم با توجه به سیاست‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عدم بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت مجازی تا رفع این مشکل و محدودیت حضور دانشجویان در دانشگاه مقرر شد دانشجویان شهریه پرداز مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (به جز دانشجویان دوره یادگیری الکترونیکی) که در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ نسبت به اخذ واحد درسی شرکت در کلاس‌های مجازی و اتمام واحد درسی خود اقدام کنند تا سقف ۵۰ درصد تخفیف شهریه ترم یا شهریه ثابت و متغیر در نیم‌سال فوق بهره‌مند می‌شوند. (البته تاکید شده این مصوبه برای تصویب نهایی به دبیرخانه هیات امنا ارسال شود.)
براساس این تصمیم شهریه تمدید سنوات تحصیلی و شهریه سنوات مازاد دانشجویان از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها مشمول بخشودگی می‌شود. همچنین در خصوص شهریه دانشجویانی که تا اسفندماه سال ۱۳۹۸ آماده دفاع از پایان‌نامه یا رساله بوده و درخواست خود را به سیستم گلستان ثبت نموده و مشمول پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیلی و سنوات مازاد شده‌اند به واسطه شیوع کرونا ویروس و محدودیت‌های حضور در دانشگاه به یکی از دو روش زیر انجام خواهد شد.‌
براین اساس پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیلی و سنوات مازاد تا قبل از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به صورت اقساط و حداکثر در چهار قسط مساوی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ محاسبه و اخذ می‌شود و در صورت پرداخت نقدی قسط اول مابقی اقساط صرفا با اخذ تعهد کتبی مبنی بر پرداخت انجام می‌شود.
در پایان این بخشنامه آمده است: در صورت عدم تمایل به پرداخت شهریه (به روش فوق) دانشجو ملزم به پرداخت شهریه حداکثر تا چهار قسط با ارائه‌ی چک یا سفته ضمانت و همچنین اخذ تعهد کتبی پرداخت شهریه و تسویه حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ است.

قابل توجه داوطلبان؛
آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی ۲۰ شهریور ماه ۹۹ برگزار می‌شود
آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی مطابق آیین‌نامه دوره دکتری عمومی دامپزشکی برای تمام دانشجویان مقطع دکتری عمومی دامپزشکی ضروری است این آزمون در سال ۹۹، ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد.
به گزارش دانشجو، آزمون پیش درمانگاهی دامپزشکی که امکان برگزاری آن در اسفند ۹۸ میسر نبود، ۲۰ شهریور ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.
دانشجویان به صورت مشروط می‌توانند دوره بعدی را ادامه دهند ولیکن ملزم به شرکت در آزمون پیش درمانگاهی ۲۰ شهریور خواهند بود.همچنین مردودی این دوره جزو دفعات مجاز محسوب نخواهد شد. در صورت مردودی واحد‌هایی که تا آن زمان گذرانده‌اند جزو دوره محسوب می‌شود.
شرکت در آزمون مطابق پیش درمانگاهی مطابق آیین‌نامه دوره دکتری عمومی دامپزشکی مصوبه شورای عالی برنامه ریزی و بخشنامه  شماره ۴۰۲/۲۲ وزارت علوم تحقیقات فناوری برای تمام دانشجویان مقطع دکتری عمومی دامپزشکی دانشگاه «آزاد و سراسری» ضروری است و بدون قبولی در این آزمون امکان ادامه تحصیل دانشجو در مقطع دکتری حرفه‌ای امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر مرکز آموزش جهاددانشگاهی استان بوشهر :
آزمون استخدامی ثبت اسناد و املاک در استان بوشهر برگزار می‌شود
مدیر مرکز آموزش جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری آزمون استخدامی نیروی قراردادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی خبر داد.
به گزارش ايسنا، عارفه سلیمی با اعلام این خبر عنوان کرد: آزمون استخدامی این سازمان برای جذب ۳۰۰ نفر نیرو در تمامی استان‌ها توسط مرکز آزمون جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
وی افزود: ثبت نام این آزمون از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا روز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.
مدیر اجرایی مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ و به طور همزمان در تمام استان ها برگزار  می شود.
سلیمی خاطرنشان کرد: مرکز آزمون جهاددانشگاهی بوشهر تجربه برگزاری موفق آزمون های مشابه را در کارنامه خود دارد و مجری برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، مشاغل آتش نشانی و همچنین نیروگاه های اتمی بوده است و این بار نیز مجری آزمون استخدامی نیروی قراردادی ثبت اسناد و املاک کشور در ۶ عنوان شغلی  است.
مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: کلیه داوطلبان می توانند پس از مطالعه دقیق دفتـرچه راهنمای ثبت‌نام و همچنین مندرجات این اصلاحیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به سامانه ثبت نام این آزمون مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.
وی ادامه داد: شرایط سنی داوطلبان آزمون استخدامی نیروی قراردادی سازمان ثبت اسناد و املاک از ۲۰ سال تمام تا حداکثر ۳۵ سال تمام است.
بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، علاقه مندان می توانند برای دیدن اطلاعیه آزمون و دانلود دفترچه آن به سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه کنند.