ایران و ترکمنستان در خصوص مسائل ترانزیتی تفاهمنامه امضا کردند

ایران و ترکمنستان در خصوص مسائل ترانزیتی تفاهمنامه امضا کردند



سفیر ایران در ترکمنستان گفت: براساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و ترکمنستان به امضا رسید مقرر شد کمیته ای برای کمک به برطرف کردن اختلافات بازرگانان و مسائل ترانزیتی دو کشور تشکیل
 شود.
به گزارش مهر، عباس ارباب اظهار کرد: براساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و ترکمنستان به امضا رسید مقرر شد کمیته‌ای برای کمک به برطرف کردن اختلافات بازرگانان و مسائل ترانزیتی روزمره بین شرکتهای حمل و نقل ترانزیتی ۲ کشور تشکیل شود.
سفیر ایران در ترکمنستان بیان کرد: این تفاهمنامه در قالب نشست کنسولی و مرزی ۲ کشور بین علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با همتای ترکمنستانی وی در محل وزارت خارجه این کشور در عشق آباد به امضا رسید.
وی ادامه داد: نشست یاد شده با موضوع توسعه همکاری‌های گمرکی و حمل و نقلی در حوزه جاده‌ای، ریلی و دریایی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد رانندگان ترانزیت، تسهیل صدور روادید برگزار شد.
ارباب همچنین از دیدار و گفت و گوی معاون وزیر خارجه کشورمان با رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان خبر داد و گفت:وزیر خارجه ترکمنستان دراین نشست ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آرزوی موفقیت روز افزون برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت روابط ۲ کشور در حوزه دیپلماسی وگردشگری، اقتصادی و حوزه زبان فارسی را خواستار شد و بر تبادل هیأت‌های دیپلماتیک ۲ کشور تاکید کرد.
سفیر ایران در ترکمنستان افزود: قبل از این دیدار هیأت دیپلماتیک ایرانی با اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای ترکمنستان مذاکراتی انجام داده و تفاهم‌های خوبی بین طرفین ایجاد شد.