از سرگیری ساخت پل خلیج فارس

در مراسمی ساخت پل ملی خلیج فارس پس از وقفه ای ۸ساله با حضور عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و مسئولان استانی در قشم از سر گرفته شد

از سرگیری ساخت پل خلیج فارس


 


در مراسمی ساخت پل ملی خلیج فارس
پس از وقفه ای ۸ساله با حضور عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و مسئولان استانی در قشم از سر گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه این پل جزیره قشم را به بندرخمیر و سرزمین اصلی متصل می‌کند، افزود: ساخت پل خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ آغاز و پس از سه سال با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.
افشار فتح الهی گفت:پس از ۱۲ سال از آغاز طرح به برخی از پایه‌های پل آسیب وارد شده بود که در چند روز گذشته ترمیم شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طول این پل سه هزار و ۴۳۰ متر، عرض ۳۲ و ارتفاع ۲۵ متر از سطح آب دریا است.
افشار فتح الهی افزود:این طرح دارای چهار خط عبور خودرو، خطوط اضطراری و پیاده راه و یک خط عبور قطار است که در مدت ۳ و نیم سال ساخته می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای این طرح ۴۶۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۸۰ میلیون یورو در سال‌های گذشته هزینه شد.
افشار فتح الهی افزود:اکنون برای ساخت این پل ۳۸۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است که بخشی از آن را دولت و منطقه آزاد قشم و بخشی دیگر را فاینانس خارجی تامین می‌کند.
وی گفت:با بهره برداری از پل ملی خلیج فارس سالانه بیش از ۵ میلیون خودرو از این پل عبور می‌کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:با بهره برداری از این طرح زمان رفت و آمد خودرو‌ها از بندرخمیر تا جزیره قشم از حدود دو ساعت، به
 ۵ دقیقه کاهش می‌یابد.
افشار فتح الهی افزود:ساخت این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال-جنوب کشور و توسعه
همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.
وی گفت:با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل جزیره قشم به قطب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های جزیره از جمله ساخت پل، ضروری است.