بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور از آب شرب پایدار و گوارا برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور از آب شرب پایدار و گوارا برخوردار می‌شوند.
به گزارش وزارت نیرو، "اتابک جعفری" در حاشیه بازید از محلات جنوبی شهر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود:آبرسانی پایدار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی و خیران پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۲ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی و ۵ هزار روستا با استفاده از ظرفیت خیرین آبرسانی می‌شوند.جعفری ادامه داد: برای تابستان پیش رو نیز پروژه‌های زیادی در کشور عملیاتی شده که بخش قابل توجهی از آنها به عنوان پروژه‌های ویژه و اضطراری در حال اجرا هستند.
وی گفت: پروژه‌های عملیاتی شده برای سه بازه زمانی تا فصل بهار، بهار تا تابستان و از تابستان تا آخر سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شوند تا با بهره‌برداری از آنها مانع از نگرانی مردم در برخورداری از آب شرب سالم و پایدار شویم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب
و فاضلاب کشور اضافه کرد: پروژه‌های رفع تنش آبی نیز با هدف تامین آب پایدار شهرها در کوتاه مدت پیش‌بینی شده که عملیات اجرایی آنها در سراسر کشور در حال انجام است و در استان بوشهر نیز پروژه‌های ویژه و رفع تنش آبی بخوبی پیش می‌رود.
وی گفت: وضعیت استان بوشهر در جهاد آبرسانی نیز با تلاش و عزم جدی مدیران روند بسیار مطلوبی دارد تا جایی که اکنون متوسط پیشرفت پروژه‌های جهاد آبرسانی این استان
 ۴۰ درصد بوده که این میزان ۱۰ درصد فراتر متوسط کشوری است.