احداث ۲ پالایشگاه بزرگ پتروشیمی دربندر دیّر بوشهر

احداث پالایشگاه بزرگ برزویه با اعتبار ۲۵ میلیون یورو و پالایشگاه بزرگ فاتح کیمیا با اعتبار ۱۲۰ میلیون دلار در دهه مبارک فجر در شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر اجرا خواهد شد.

احداث ۲ پالایشگاه بزرگ پتروشیمی  دربندر دیّر بوشهر

بوشهر -روزنامه آفرینش
احداث پالایشگاه بزرگ برزویه با اعتبار  25 میلیون یورو و پالایشگاه بزرگ فاتح کیمیا با اعتبار  120 میلیون دلار در دهه مبارک فجر در شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر اجرا خواهد شد.
 فرماندار شهرستان دیر با بیان این مطلب اعلام داشت:این دو  از پروژه های شاخص در دهه مبارک فجر است که اشتغال زایی حداقل دو هزار نفر فراهم می کند.  یونس باربرز  در گفت وگو با روزنامه آفرینش افزود:در دهه فجر امسال ۸۱ پروژه با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که عملیات اجرایی پتروشیمی برزویه با سرمایه گذاری
 ۲۵ میلیون یورو و فاتح کیمیا با ۱۲۰ میلیون دلار از  پروژه های شاخص در دهه مبارک فجر است که اشتغال زایی حداقل دو هزار نفر فراهم می‏کند.
فرماندار دیر کلنگ زنی کارخانه آهک جاشک با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان، افتتاح کارخانه رب شهرک صنعتی تنگ خوش با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، ساختمان دیالیز بیمارستان دیر با اعتبار
 ۶ میلیارد تومان، ۱۱ واحد سازمانی گمرک با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، پروژه پرورش ماهی در قفس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، افتتاح ۶۸ واحدی مسکن با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان و چندین پروژه دیگر را یکی دیگر از برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر شهرستان دیر عنوان کرد.
وی امسال در ایام دهه فجر هم برنامه های این دهه داریم و هم سفر ریاست محترم جمهوری و برنامه تسهیلات سفر نوروزی که برنامه ریزی خوبی در این سه محور انجام گرفته است.
باربرز راه و جاده را اصلی ترین زیرساخت این شهرستان دانست و گفت:واگذاری اراضی مستعد ساحل برای پرورش آبزی و ضرورت احداث ایستگاه شماره دو ۱۳۲ کیلو ولت برق شهرستان از
درخواست ها و مطالبات مردم از سفر ریاست محترم جمهوری است.