فرماندار شهرستان دیر : ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان دیر بیمه تأمین اجتماعی هستند

فرماندار شهرستان دیر : ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان دیر بیمه تأمین اجتماعی هستند

بوشهر - عباس بحرانی
میر هاشم موسوی در بازدید از درمانگاه تأمین اجتماعی بندر دیر با اشاره به اینکه توجه به مطالبه ساحل‌نشینان در اولویت است، اظهار داشت: مطالبه بندرنشینان در زمینه ساماندهی بیمه ملوانان و معرفی این شغل به ‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در حال بررسی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شمار مراجعه‌کنندگان در این مرکز درمانی و درخواست مسئولان محلی، در زمینه بررسی کارشناسی ضرورت توسعه ظرفیت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان دیر قول مساعد داد.
وی از افزایش ظرفیت‌های درمانی این سازمان خبر داد و گفت: مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی این سازمان به 400 مرکز افزایش یافته و این در حالی است که مراکز خصوصی درمانی طرف قرارداد این سازمان است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: 3 مرکز بستری و 8 مرکز خدمات درمانی سرپایی از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در استان بوشهر است.
فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 30 هزار نفر از مردم این شهرستان بیمه تأمین اجتماعی هستند خدمات این بخش به بیمه‌شدگان باید ارتقا پیدا کند.
یونس باربرز افزود: اکنون درمانگاه تأمین اجتماعی دیر در سطح عمومی فعالیت دارد و خواسته مردم این شهرستان ارتقا سطح درمانگاه به تخصصی است.
وی اظهار داشت: اگر این درمانگاه به تخصصی ارتقا پیدا کند پزشک متخصص و داروهای تخصصی و آزمایشگاه مجهز در این درمانگاه فعالیت
می‌کند.
فرماندار شهرستان دیر سوئیت پزشکان، آمبولانس و استقرار پزشک متخصص را از دیگر مطالبات مردم به ویژه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شهرستان دیر دانست و با اشاره به توسعه صنعت در این شهرستان گفت: با توجه به احداث پتروشیمی‌ها و مزارع پرورش میگو پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده 45 هزار نفر
 بیمه شده تأمین اجتماعی داشته باشیم.
باربرز با اشاره به نبود درمانگاه عمومی
تأمین اجتماعی در بخش بردخون افزود: بردخون با 12 هزار نفر جمعیت و فاصله 60 کیلومتری تا مرکز شهرستان دیر و 130 کیلومتری تا مرکز استان بوشهر احداث درمانگاه عمومی تأمین اجتماعی در این بخش ضروری است.