وزیر اقتصاد: دست‌بوس فعالان اقتصادی هستیم که در این وضعیت کشور کار می‌کنند

ویزر اقتصاد اظهار داشت: دست بوس فعالان اقتصادی هستم که در این وضعیت کشور چرخ‌های اقتصاد و اشتغال را راه می‌اندازند

وزیر اقتصاد: دست‌بوس فعالان اقتصادی هستیم که در این وضعیت کشور کار می‌کنند

 


ویزر اقتصاد اظهار داشت: دست بوس فعالان اقتصادی هستم که در این وضعیت کشور چرخ‌های اقتصاد و اشتغال را راه می‌اندازند
به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی در  در مراسم آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با بیان اینکه در دولت سیزدهم یکی از نکات رییس جمهوری هم به اجرای عملی آن تاکید دارند تسهیل تشویق تولید است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید موضوع باید به جای شعار در عمل احساس و ادراک شود.
وی تاکید کرد: نظام پاداش و جزا در سال‌های گذشته به نفع تولید نبوده و بلکه این نظام به نفع بخش غیر مولد اقتصاد بوده و این شرکت‌های
غیر رسمی بدون پرداخت حقوق عامه حتی مخل کسب و کارها و بازارکار بودند و در بازارها سوداگری می‌کردند. در سال های گذشته نظام پاداش در اختیار این شرکت‌ها بوده‌است.
وزیر اقتصاد گفت: امروز هیچ راهی نداریم جز اینکه نظام پاداش را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و این فعالان اقتصادی هر چه بیشتر قدر ببینند. مقامات باید از اختصاص وقت خود به فعالان اقتصادی خوش حساب و ممتاز افتخار کنند و بالاترین مقام دستگاه‌های دولتی باید وقت خود را برای فعالان اقتصادی بگذارند تا مشکل آنها را رفع و موانع را حذف کنند.
خاندوزی با اشاره به عملکرد مالیاتی کشور گفت: در حوزه مالیات نه تنها در سال آینده برای دو سال پی در پی برای اولین بار نرخ مالیات را کاهش می‌دهیم بلکه ٧٧ درصد اظهارنامه‌‌ها را بدون رسیدگی و با اعتماد به خود اظهاری‌ها پذیرفتیم. همچنین ۵٠ میلیون قلم اطلاعات در محاسبه وضعیت اقتصادی ۵٠٠ هزار شرکت در سامانه تراز مورد بررسی قرار دادیم که در این فرایند ٣٠ شاخص اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دست بوس فعالان اقتصادی هستم که در این وضعیت کشور چرخ‌های اقتصاد و اشتغال را راه می‌اندازند، ادامه داد:  ما اگر خوب عمل کنیم باید بتوانیم موانع فعالان اقتصادی را حذف کنیم و باید نظام جزا و پاداش را در اختیار تولید کنندگان و فعالان خوش حساب اقتصادی قرار دهیم.