گمرک و سازمان بنادر برای تسهیل در واردات کالا‌های اساسی کارگروه مشترک تشکیل دادند

گمرک و سازمان بنادر برای تسهیل در واردات کالا‌های اساسی کارگروه مشترک تشکیل دادند



گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در نشستی مشترک با تشکیل کارگروهی بر سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا‌های اساسی تاکید کردند.
علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گمرک گفت: گمرکات ترخیص کننده کالا‌های اساسی با تمام توان نسبت به انجام تشریفات گمرکی تا آخرین کامیونی که به گمرک وارد می‌شود، اقدام می‌کنند.
وی اظهار داشت: در این زمینه در ستاد گمرک، قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی تشکیل شده تا با بررسی راه‌های تسهیل در ترخیص کالا‌های اساسی با حضور مدیران گمرکات اجرایی
ترخیص کننده کالا‌های اساسی، در راستای ترخیص هر چه سریعتر این کالا‌ها گام بردارند.
به گفته وی هماهنگی هر چه بیشتر سازمان‌های دخیل در امر تجارت از جمله گمرک و بنادر و استاندارد سازی کانتینر‌ها سبب افزایش سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر و ترخیص هر چه سریعتر کالا‌های اساسی می‌شود.
مقدسی با تاکید بر اهمیت ارتباط سامانه‌ای بین گمرکات و بنادر افزود:تبادل اطلاعات و آمار بین گمرکات و بنادر و اصلاح فرایند‌ها سبب تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بنادر و گمرک خواهد شد.
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه استفاده از ابزار‌های الکترونیکی باعث افزایش سرعت در انجام تشریفات گمرکی و کاهش هزینه می‌شود، خواهان همکاری بنادر و گمرک در استقرار ایکس ری در گمرکات برای ترخیص سریع کالا‌ها شد.
براساس این گزارش علی اکبر صفایی مدیرعامل بنادر و دریانوردی نیز در این نشست اقدامات این سازمان را در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی تشریح کرد.
صفایی با تاکید بر استمرار نشست‌های مشترک گمرک و بنادر و دریانوردی با هدف سرعت بخشیدن به کار، اظهار داشت:همکاری و هماهنگی بین دو سازمان و انجام فرایند‌ها به صورت مشترک سبب
هم افزایی و تسهیل و تسریع در امور مرتبط خواهد شد.
وی گفت:با توجه به هماهنگی و همگرایی بین دو سازمان، در حال حاضر کارکنان دو سازمان با تلاش و همکاری مطلوب در حال
 خدمت رسانی به خدمت گیرندگان هستند.
*باشگاه خبرنگاران جوان