آزادراه تهران-شمال ادامه‌دار شد

با سرمایه‌گذاری کنسرسیوم بانکی؛

شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با سرمایه‌گذاری کنسرسیومی از ۷ بانک متولی احداث آزادراه چالوس-رامسر به طول ۷۵ کیلومتر شد.


شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با سرمایه‌گذاری کنسرسیومی از ۷ بانک متولی احداث آزادراه چالوس-رامسر به طول ۷۵ کیلومتر شد.
به گزارش  آنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۲۸ آبان هیات دولت در خصوص احداث آزادراه چالوس-رامسر را به وزارت خانه راه و اقتصاد، سازمان‌های برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی ابلاغ کرد.
بر اساس این تصویب نامه، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور مکلف به احداث آزادراه چالوس-رامسر به طول ۷۵ کیلومتر با همکاری کنسرسیومی از بانک‌ها به عنوان سرمایه گذار، شده است.
در این طرح ۷ بانک دولتی، نیمه دولتی و خصوصی وارد سرمایه گذاری شده و یک گروه عمرانی متشکل از ۶ شرکت راه سازی این آزادراه را احداث خواهند کرد.
همچنین ۹۰ درصد هزینه احداث بر عهده کنسرسیوم سرمایه گذار و ۱۰ درصد مابقی بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور است.
نرخ سود سرمایه گذاری در این پروژه معادل نرخ سود سپرده بلند مدت بانکی به اضافه ۳ درصد تعیین شده است.
خاطرنشان می‌شود در حال حاضر آزادراه تهران-شمال نیز در
 ۴ قطعه در دست ساخت است که قطعات یک و ۴ آن در دست
بهره برداری است؛ به گفته رئیس بنیاد مستضعفان سرمایه گذار ساخت آزادراه
 تهران-شمال، باند رفت قطعه ۲ نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود؛ انتهای
 قطعه ۴ به چالوس متصل می‌شود.