میز خبر

۰

آغاز عملیات اجرایی طرح GTPP اسلام‌آباد غرب به‌زودی؛ صنعت پتروشیمی اقتصاد غرب ایران را متحول می‌کند
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ساخت طرح GTPP در منطقه اسلام‌آباد غرب که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود، به تحول در اقتصاد، صنعت و اشتغال غرب کشور منجر خواهد شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی  در نخستین نشست هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب که با حضور مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد با تأکید بر اهمیت این طرح اظهار کرد: توسعه دانش‌فنی سه‌گانه تولید پلیمر از گاز طبیعی در طرح GTPP اسلام‌آباد غرب، دستاوردی ارزشمند است و عملیات اجرایی این طرح به‌زودی با استفاده از دانش‌فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آغاز خواهد شد.
وی افزود: این طرح که طرحی ویژه در صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود با بهره‌گیری از دانش ایرانی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان سازمانی توسعه‌ای احداث خواهد شد و خوشبختانه تمام زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن این طرح آماده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اشتغال‌زایی این طرح و نیز فراهم شدن زمینه برای تکمیل زنجیره ارزش و  توسعه صنایع پایین‌دستی تصریح کرد: با همکاری و تعامل بخش‌های مختلف در دولت و همچنین استانداری کرمانشاه، گام موثری در ایجاد رونق در این استان و استان‌های همجوار برداشته خواهد شد.

تحویل نخستین محموله کاتالیست HDS ایرانی به پتروشیمی سبلان
نخستین محموله کاتالیست HDS ایرانی که از سوی شرکت گسترش فناوری خوارزمی ساخته شده است، به پتروشیمی سبلان تحویل شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت دانش‌بنیان گسترش فناوری خوارزمی اعلام کرد که در سال جهش تولید، نخستین محموله کاتالیست HDS ایرانی تولیدشده در مقیاس صنعتی به پتروشیمی سبلان به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور که از این کاتالیست ایرانی استفاده می‌کند، تحویل شد.
هدف پتروشیمی سبلان، احداث و راه‌اندازی یک واحد متانول با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در زمینی به مساحت ۷ هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) است. شرکت صاحب لیسانس و دانش‌فنی این واحد، یک شرکت معتبر اروپایی است.

مشاور ارشد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی حکمی رضا خلیلی را به‌عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرد.
به گزارش شانا، در متن حکم مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آمده است:
«پیرو تغییرات ساختاری برای چابک‌سازی شرکت ملی نفت ایران و باتوجه به ادغام‌های سازمانی صورت گرفته در شرکت، ضمن قدردانی و تشکر از زحمات ارزشمند جنابعالی در دوران تصدی سمت معاون مدیرعامل در امور عملیات غیرصنعتی، نظر به سوابق و تجربیات جنابعالی، بدینوسیله به‌عنوان مشاور ارشد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب می‌شوید.
امید است در پرتو عنایت الهی، در انجام وظایف محوله برای تحقق اهداف شرکت ملی نفت ایران موفق و موید باشید.»

با تامین اعتبار از سوی شرکت ملی نفت ایران؛
مرکز MRI بیمارستان لامرد به بهره‌برداری رسید

بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان لامرد در استان فارس، با حضور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
به گزارش شانا، مرکز MRI بیمارستان لامرد که با اعتبار ۵ میلیارد تومانی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران راه‌اندازی شده است،  از سوی رئیس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، این مرکز پیرو تفاهم‌نامه امضا شده میان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با دانشگاه علوم پزشکی استان فارس راه‌اندازی شده است.

۳۴۱ واحد صنعتی در استان مازندران  گازدار شدند
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۸ به‌منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازرسانی به ۳۴۱ واحد صنعتی، سبب برگشت ۶.۵ میلیون لیتر سوخت مایع به ذخیره‌سازی‌های نفتی کشور شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور گفت: توسعه گازرسانی و خدمت به مناطق محروم در کارنامه افتخارهای شرکت گاز استان مازندران ثبت شده که این مهم را مدیون زحمات مهندسان، کارشناسان و پیمانکاران شرکت گاز استان هستیم و با جذب این تعداد مشترک جدید، مجموع مشترکان گاز طبیعی در مازندران به یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۲۸۳ روستای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: با افزایش مشترکان جدید، درصد بهره‌مندی خانوارهای مازندرانی از گاز به بالای ۹۸ درصد رسیده است. هم‌اکنون شبکه گاز به دورترین و سخت‌گذرترین نقاط استان مازندران رسیده و در مجموع بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در استان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند. اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مندند.