ترکیه، مقصد فرار روس ها از سربازی اجباری

بازداشت ۷۰۰ معترض در روسیه؛

ترکیه، مقصد فرار روس ها از سربازی اجباری

 



"فرار روس ها از سربازگیری اجباری" سوژه بسیاری از رسانه های بین المللی شده است.
به گزارش عصرایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است بعد از اعلام برنامه سربازی اجباری دولت روسیه برای اعزام به جنگ اوکراین، شمار زیادی از جوانان روسیه این کشور را ترک کرده اند. حالا استانبول به مرکزی برای فرار روس ها از سربازگیری اجباری تبدیل شده است. روس ها نگران هستند در چارچوب برنامه سربازی اجباری دولت روسیه مرزهای این کشور نیز در مقابل آنها بسته شود.
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان  غیردولتی "او وی دی اینفو" نوشت: روز شنبه گذشته پلیس روسیه،  710 نفر را در تجمع مخالفت با سربازگیری اجباری در 32 شهر این کشور بازداشت کرد. نیمی از این افراد در مسکو دستگیر شدند.
یک زن جوان به هنگام بازداشت توسط پلیس ضدشورش، فریاد می زد: " ما سوخت توپ های جنگ نیستیم". این شعاری است که به تازگی از سوی مخالفان سربازگیری اجباری در روسیه برای جنگ در اوکراین، تکرار می شود.
در سن پترزبوگ هم شمار زیادی از معترضان به سربازگیری اجباری بازداشت شدند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه از محل تجمع گزارش داد: "ایلیا ورولوف"
 22 ساله این تابلوی کوچک را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: "آزادی". او گفت: می خواهم با آنچه که می گذرد مخالفت کنم. نمی خواهم برای پوتین، بجنگم.