تلاش می کنم مانند حسن یزدانی برای کشورم افتخار آفرین باشم

رحمان عموزاد خلیلی دارنده مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان:

تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان موفق به کسب ۲ مدال طلا، سه نقره و ۲ برنز بعد از تیم آمریکا در سکوی دوم این مسابقات قرار گرفت. رحمان عموزاد خلیلی یکی از کشتی گیرانی بود که برای ایران در این دوره از مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد.

تلاش می کنم مانند حسن یزدانی برای کشورم افتخار آفرین باشم


 


تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان موفق به کسب ۲ مدال طلا، سه نقره و  ۲ برنز بعد از تیم آمریکا در سکوی دوم این مسابقات قرار گرفت. رحمان عموزاد خلیلی یکی از کشتی گیرانی بود که برای ایران در این دوره از مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد.
رحمان عموزاد خلیلی دارنده مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: از مردم ایران تشکر می‌کنم و لقب‌هایی هم به من دادند و باید بگویم که در تشک کشتی بی‌رحم هستم.
وی افزود: خدا را شکر که نخستین مدال جهانی خود را کسب کردم و توانستم دل مردم ایران را شاد کنم. امیدوارم در مسابقات و تورنمنت‌های بزرگ برای ایران اسلامی مدال کسب کنم.
وی اضافه کرد : با تمام وجود تمرین خواهم کرد تا بتوانم مانند حسن یزدانی برای کشورم افتخار آفرین باشم. یزدانی پهلوان با اخلاق ما است و الگوی من به شمار می‌رود.
عموزاد که به رحمان بی‌رحم در کشتی معروف شده در این خصوص گفت: من در تشک کشتی برای رسیدن به موفقیت تلاش خواهم کرد و رحم ندارم اما در خارج از تشک کشتی اینگونه نیستم.
شایان ذکر است ، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه ۸ بر یک  جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه
۱۳ بر ۲ آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد خلیلی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۵ جان دیاکومیهالیس از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست
یافت.