نتیجه بررسی پرونده فوت مهسا امینی بدون ملاحظه اعلام می شود

حجت الاسلام محسنی اژه ای:

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فوت مهسا امینی گفت: نتیجه بررسی‌ و تحقیقات در این رابطه بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌شود و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.


رئیس قوه قضائیه با اشاره به فوت مهسا امینی گفت: نتیجه بررسی‌ و تحقیقات در این رابطه بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌شود و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، ضمن تشریح فلسفه راهپیمایی اربعین و توجه و اشتیاق انسان‌های پاک فطرت به وجود مقدس امام حسین (ع)، از مردم و مسئولان عراقی و ایرانی به سبب تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین قدردانی کرد و اظهار داشت: مطابق آمار رسمی در اربعین امسال، بیش از ۲۱ میلیون نفر از کشورهای مختلف در یک زمان نسبتاً کوتاه وارد کربلا شدند و میزبانی عراقی‌ها نیز از این جمعیت انبوه، واقعاً شایسته بود؛ برای تدارکات و تأمین امنیت این اجتماع معنوی باشکوه نیز زحماتی کشیده شد که جای تقدیر دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش بعدی جلسه با اشاره به موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) امینی، دختر ۲۲ ساله، به در دست بررسی بودن چگونگی رخ دادن این اتفاق اشاره کرد و گفت: یک همدردی بسیار فراگیر و دلسوزانه با خانواده این مرحومه در کشور ما از سوی مردم و مسئولان صورت گرفت که این امر بسیار پسندیده بود و این مقوله از روحیه نوع دوستی و از آموزه‌های دینی نشأت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای این اطمینان را به خانواده مرحومه امینی داد که موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگیری می‌شود و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای اعلام می‌شود.
قاضی‌القضات در همین راستا بار دیگر خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریع‌تر، تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درباره موضوع جان‌باختن مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.