هم‌اندیشی آب‌منطقه‌ای مازندران و دانشگاه نوشیروانی برای تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب

شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران به منظور تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب این استان با دانشگاه نوشیروانی بابل وارد همکاری شد.

هم‌اندیشی آب‌منطقه‌ای مازندران و دانشگاه نوشیروانی برای تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب

 

 


ساری-رقیه سامع
شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران به منظور تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب این استان با دانشگاه نوشیروانی بابل وارد همکاری شد.
با تصویب شورای مدیریت بحران و تاکید استاندار مبنی بر تهیه طرح جامع مدیریت سیلاب، نخستین نشست هم‌اندیشی تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب مازندران بین شرکت آب‌منطقه‌ای و دانشگاه نوشیروانی بابل با حضور مدیران شرکت و تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست که با حضور مدیرعامل، معاون حفاظت و بهره‌برداری، معاون طرح و توسعه، معاون برنامه‌ریزی، مدیر دفتر فنی، مدیر رودخانه‌ها و سواحل، مدیر مطالعات پایه و رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت و چند تن از دانشگاهیان برگزار شد، پیش‌نیازها و الزامات تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این نشست با بیان این‌که مازندران ظرفیت دانشگاهی بالایی دارد که در حل مسائل و چالش‌های این استان از جمله مدیریت سیل می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: ما به دنبال این هستیم که با مشخص کردن اولویت‌ها و نقاط تهدید و رسیدن به طرح جامع و همه‌جانبه برای مدیریت سیلاب، امنیت جامعه در مقابل سیلاب و نهایتا رضایتمندی مردم حاصل شود.
محمدابراهیم یخکشی اظهار کرد: طرح جامع مد نظر ما یک برنامه مدیریت جامع سیل است که هم اقدامات پیشگیرانه را پوشش دهد و هم در بحث اقدامات مقابله‌ای برنامه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب‌منظقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در طرح مدیریت سیلاب به دنبال برنامه کلی نیستیم. مقیاسی که نیاز داریم باید مقیاس رودخانه‌های ما باشد و شناخت کاملی از رودخانه، تهدیدها، فرصت‌ها و برنامه اقدام برای هر رودخانه باید داشته باشیم. چون شرایط رودخانه‌های ما متفاوت است.
در این نشست مدیران شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و دانشگاهیان حاضر در جلسه نیز دیدگاه‌های خود برای تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب را مطرح کردند.
در این نشست مقرر شد دانشگاه نوشیروانی بابل در مدتی محدود و مشخص برنامه اولیه برای تدوین طرح مدیریت جامع سیلاب را به شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران ارائه کند تا گام‌های بعدی تدوین این طرح برداشته شود.