خبر

۰

 پنتاگون:
در حال بررسی برنامه ماهواره‌ای ایران هستیم

پنتاگون به پرتاب ماهواره ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «رابرت لودویک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مورد پرتاب ماهواره ایران گفت: ایران فعلا موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای ندارد اما علاقه و میل آن‌ها  برای ایجاد  یک موازنه استراتژیک در مقابل ایالات متحده ممکن است آن‌ها را به سمت تولید موشک بالستیک بین قاره‌ای ببرد اما ما همواره با دقت در حال بررسی و نظاره برنامه‌های ماهواره‌ای ایران هستیم و به این بررسی ادامه می‌دهیم.

 اتهام وزارت خارجه آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
وزارت خارجه آمریکا به اتهام‌زنی علیه ایران و روسیه و چین پرداخت.
به گزارش ایلنا به نقل از پالیتیکو وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد که به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، سه کشور روسیه، چین و ایران، به گسترش اطلاعات دروغ و جعلی علیه آمریکا پرداخته‌اند.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این سه کشور در راستای گسترش اطلاعات غلط آمریکا را عامل اصلی کرونا معرفی کرده‌اند.

 دونالد ترامپ:دستور ممنوعیت مهاجرت به آمریکا را امضا می‌کنم
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دستور ممنوعیت ورود مهاجران به خاک این کشور را امضا می‌کند.به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دستور ممنوعیت ورود مهاجران به خاک این کشور را امضا می‌کند. وی در پیامی توئیتری گفت: «امروز دستور ویژه ممنوعیت مهاجرت به آمریکا را امضا می‌کنم. در عین حال، حتی بدون این دستور، مرزهای جنوبی ما که ۱۷۰ مایل دیوار مرزی جدید و ۲۷ هزار سرباز مکزیکی آن را حمایت می‌کنند، بسیار ایمن است، از جمله در برابر قاچاق انسان.» ترامپ پیشتر اعلام کرد که تعلیق مهاجرت به این کشور به مدت ۶۰ روز اجرایی می‌شود.

نیروهای کُرد، نیروهای نظام سوریه را تهدید کردند
نیروهای کُرد، نیروهای نظام سوریه را تهدید کردندنیروهای امنیت داخلی کرد موسوم به «آسایش»  نیروهای نظام سوریه و شبه نظامیان وابسته به آن را پس از درگیری‌ها در شهر «قامشلی» سوریه تهدید کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، نیروهای آسایس تاکید کردند که در برابر هرگونه تلاش برای هدف قرار دادن امنیت شهرها و مناطق شمال شرق سوریه به ویژه پس از درگیری‌های اخیر میان آنها با نیروهای
«دفاع ملی» همپیمان نظام سوریه در شهر «قامشلی» بی‌تفاوت نخواهند ماند.